آیا رژیم غذایی جو دوسر می تواند به مدیریت دیابت کمک کند؟

جو دوسردیابت یک بیماری متابولیکی هست که بر روی چگونگی تولید یا هستفاده از انسولین بدن تاثیر می گذارد. این باعث می شود قند خون شما حفظ شود که برای سلامتی افراد مبتلا به دیابت زیاد حیاتی هست. هنگام کنترل قند خون، حیاتی هست که میزان کربوهیدرات مصرف انجام گرفته در یک وعده را کنترل کنید زیرا کربوهیدرات به طور مستقیم بر قند خون تاثیر می گذارد.

توصیه عمومی کلی انجمن دیابت آمریکا برای مصرف کربوهیدراتها مصرف ۴۵ -۶۰ گرم در وعده غذایی اصلی و ۱۵ – ۳۰ گرم برای میان وعده هست. همچنین حیاتی هست که انواع کربوهیدراتهای مضر را برای کربوهیدراتهای تصفیه انجام گرفته و فرآوری انجام گرفته با شکر اضافه کنید.
این به این معنی هست که آنچه شما می خورید حیاتی هست. خوردن غذاهای حاوی فیبر و مواد مغذی زیاد، اما با چربی ناسالم و شکر پایین می تواند به حفظ سطح قند خون سالم و همچنین بهبود سلامت کلی کمک کند.
جو دوسر، مزایای سلامتی را ارائه می دهد و می تواند برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مفید باانجام گرفت یک فنجان بلغور جو دوسر پخته انجام گرفته شامل حدود ۳۰ گرم کربوهیدرات هست که می تواند در پلن غذایی سالم افراد مبتلا به دیابت قرار بگیرد.
رژیم غذایی نقش حیاتیی در مدیریت دیابت دارد. جو دوسر، که به مدت طولانی به عنوان یک غذای صبحانه مورد هستفاده قرار می گیرد می تواند از راه های مختلفی به دیابت کمک کند. یاد بگیرید چگونه جو دوسر بخورید. به عنوان یک غذای صبحانه برای مدت طولانی، جو دوسر هستفاده انجام گرفته هست. بلغور جو دوسر از خرد انجام گرفته جو دوسر تهیه می شود که هسته ای از جو دوسر هست. بلغور جو دو سر غلات، به طور معمول (جودوسر خرد انجام گرفته) هست. آن در حالی که با یک مایع مخلوط انجام گرفته و گرم شود با افزودنی مانند آجیل، میوه و یا شیرین کننده مصرف می شود. شما می توانید آن را برای صبحانه آسان و سریع تهیه کنید آیا جو دوسر و دیابت ارتباط دارند؟ بیایید با هم پیدا کنیم.

آیا می توان از جو دوسر به مدیریت دیابت کمک کـــرد؟

رژیم غذایی نقش حیاتیی در کنترل و درمان دیابت دارد. غذاهای حاوی فیبر حاوی بلغور جو دو سر به حفظ سطح قند خون و کاهش عوارض دیابت کمک می کنند.
کنترل بهتر گلیسمی
شاخص گلیسمی نشان می دهد که غذای خاص چقدر قند خون شما را سریع افزایش می دهد و نقش حیاتیی در مدیریت دیابت دارد. مواد غذایی از جمله جو، دارای شاخص گلیسمی پایین هستند. بنابراین آنها سطوح گلوکز را برای کنترل بهتر دیابت و پیشگیری از عوارض کنترل می کنند. جو دوسر باعث ایجاد این اثر می شود زیرا ضخامت یا ویسکوزیته محتویات معده را افزایش می دهد روند کاهش هضم و افزایش جذب، گلوکز را در خون افزایش می دهد. این همچنین برای بدن شما یک منبع انرژی پایدار را فراهم می کند.

کاهش کلسترول

افرادی مبتلا به دیابت نیز مبتلا به خطر بالقوه تولید کلسترول بالا هستند. بتا گلوکان، که نوعی فیبر محلول هست در بلغور جو دوسر وجود دارد که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. این اتفاق به عنوان فیبر محلول در بلغور جو دوسر هست و سایر غذاهایی که غنی از فیبر هستند یک ترکیب ژل مشابه در روده کوچک دارند کلسترول ناسالم در غذاها را جذب می کند و از جذب آن در بدن جلوگیری می کند. با این حال، این ترکیب HDL یا کلسترول نیکو را تسویه نمی کند.

سلامت قلب و جو دوسر

ارتباط بین بلغور جو دوسر و دیابت چیست؟ جو دوسر خوراکی هست که برای سلامتی قلب مفید هست. این امر برای افراد مبتلا به دیابت زیاد حیاتی هست زیرا آنها در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. به غیر از کاهش کلسترول، بلغور جو دوسر نیز حاوی مقدار زیادی پتاسیم هست که به کاهش فشار خون و حفظ سلامت عروق و قلب کمک می کند و از این طریق مانع از بیماری قلبی می شود.

کاهش میزان مصرف انسولین

بخش حیاتیی از مدیریت دیابت، تغذیه هست که می تواند به کاهش نیاز به درمان با هستفاده از انسولین و دارو کمک کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ انجام انجام گرفت نشان داد که بیماران مبتلا به دیابت که رژیم غذایی دیابتی را دنبال می کـــردند می توانند سطح قند خون شما را در حدود ۱۵۸ میلی گرم در دسی لیتر کنترل کنند. هنگامی که آنها را به رژیم غذایی اضافه کـــردند میزان قند خون را به میزان ۱۱۸ میلی گرم در دسی لیتر کاهش داد این تحقیق افزایش نشان می دهد که این تغییرات تغذیه موجب کاهش ۴۰ درصدی دوز انسولین می شود که برای رسیدن به سطح کنترل قند خون کافی هست.
توجه داشته باشید که بلغور جو دوسر ممکن هست عوارض جانبی داشته باانجام گرفت
ارتباط بین بلغور جو دوسر و دیابت چیست؟ برای اکثر بیماران دیابتی، خوردن بلغور جو دوسر باعث ایجاد عوارض جانبی نمی شود مگر اینکه بلغور جو دوسر با طعم های مصنوعی و شکر داشته باشید.
جو دوسر می تواند عوارض جانبی انجام گرفتید در افراد مبتلا به گهستروپارزی داشته باانجام گرفت که به وسیله تاخیر در تخلیه محتوای معده تشخیص داده می شود. برای افراد مبتلا به گهستروپارزی و دیابت، محتوای فیبر بالا از بلغور جو دوسر ممکن هست مضر باانجام گرفت.
برای افراد مبتلا به دیابت که گهستروپارزی ندارند عوارض جانبی بلغور جو دوسر به رژیم غذایی آنها عبارتند از:
نفخ شکم، به دلیل فیبر بالا در بلغور جو دوسر شما می توانید این اثر را با نوشیدن مقدار زیادی آب کاهش دهید.
بادشکم به دلیل محتوای فیبر بالا. خوردن مقدار زیادی آب در حالی که می خورید می تواند در کاهش باد شکم کمک کند.
مواد افزودنی مانند شکر اضافی، طعم دهنده ها یا شیرینی های موجود در بسته های جو دوسر فوری موجود در بازار ممکن هست برای یک دیابتی مضر باانجام گرفت.

نحوه خوردن بلغور جو دوسر برای دیابت به روش سالم

تایمی بلغور جو دوسر که به صورت صحیح تهیه انجام گرفته و به رژیم غذایی دیابتی اضافه شود می تواند به مدیریت دیابت کمک کند.
در حالی که جو دوسر به رژیم غذایی خود اضافه می کنید چیزهای زیادی وجود دارد که نباید انجام دهید و یا باید انجام دهید تا بتوانید مزایای سلامتی آن را برای خود حفظ کنید.
زیادی از چیز هایی وجود دارد که شما می توانند به لیست تهیه بلغور جو دوسر به منظور افزایش مزایای سلامتی مثبت آن اضافه کنید.

هنگام مصرف بلغور جو دوسر باید موارد زیر را انجام دهید:

بلغور جو دوسر با چربی یا پروتئین سالم مانند آجیل، مهست یونان یا تخم مرغ را مصرف کنید. ۱ – ۲ قاشق غذاخوری گردو خرد انجام گرفته، بادام  یا گردوی پوست نازک را به بلغور جو دوسر اضافه کنید. این می تواند چربی و پروتئین سالم را اضافه کند که می تواند به تثبیت قند خون کمک کند.
دارچین که دارای خواص ضد التهابی هست از آنتی اکسیدان ها غنی می باانجام گرفت و به کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند. همچنین در بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
اضافه کـــردن انواع توت ها به بلغور جو دوسر. توت ها دارای آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی هستند. آنها همچنین به عنوان شیرین کننده طبیعی عمل می کنند.
برای تهیه بلغور جو دوسر از آب یا شیر کم چرب هستفاده کنید. شیر کم چربی مواد مغذی را بدون افزایش محتوای چربی افزایش می دهد. با این حال، به یاد داشته باشید که مقدار کل شیر هستفاده انجام گرفته در محاسبه کل کربوهیدرات وعده غذایی شما محاسبه می شود. ۸ اونس شیر معمولی حدود ۱۲ گرم کربوهیدرات دارد.
همانطور که گزینه های زیاد زیادی وجود دارد که افراد دیابتی هنگام تهیه بلغور جو دوسر خود می توانند انجام دهند انتخاب های گوناگونی وجود دارد که ممکن هست برای آنها مضر باانجام گرفت.

هنگام مصرف بلغور جو دوسر، نباید موارد زیر را انجام دهید:

از خوردن جو دوسر فوری یا از پیش ساخته انجام گرفته حاوی شیرین کننده های اضافه انجام گرفته اجتناب کنید بلغور جو دوسر طعم دار و فوری اغلب دارای مقدار زیادی نمک و شکر افزوده می باانجام گرفت که هر دو برای رژیم غذایی دیابتی معقول نیستند. این نوع بلغور جو دوسر نیز دارای مقدار کم فیبر محلول هست.
از اضافه کـــردن مقدار زیادی از میوه خشک اجتناب کنید زیرا مقدار زیادی از کربوهیدرات در بخش کوچکی از میوه های خشک وجود دارد.
مقدار زیادی شیرین کننده را اضافه نکنید. آقام معمولاً عسل، شکر، شربت یا قند قهوه ای را به بلغور جو اضافه می کنند. با این حال، این مزایای سلامت جو دوسر را برای بیماران دیابتی کاهش می دهد.
اجتناب از مصرف خامه یا محدود کـــردن آن. به جای آن از شیر کم چرب و یا آب برای تهیه بلغور جو دوسر هستفاده کنید..

  تبليغات

نوشته آیا رژیم غذایی جو دوسر می تواند به مدیریت دیابت کمک کند؟ اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.