آیا شما به اندازه کافی می خوابید ؟

مقدار خوابی که یک فرد نیاز دارد ، به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن ها سن هست . به طور کلی :

  • نوزادان زیر یک سال:  ۱۲ تا ۱۵ ساعت
  • کودکان ۱ تا ۳ سال : حدود ۱۱ تا ۱۴ ساعت
  • کودکان ۳ – ۷ سال : حدود ۱۰ تا ۱۳ ساعت
  • کودکان در سن مدرسه : ۹ تا ۱۱ ساعت
  • نوجوانان به طور متوسط: حدود ۵/۸ تا ۵/۹ ساعت
  • زیاد تر بزرگ سالان: به حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند تا در حد ایده آل نیاز شان بر طرف شود ، در حالی که گاهی برخی افراد به کم تر از ۶ ساعت خواب نیاز دارند و افراد دیگری به حدود ۱۰ ساعت خواب نیاز خواهند داشت .
  • خانومان در سه ماهه نخست بارداری: معمولا به تعداد ساعت خواب زیاد تر نیاز خواهند داشت .

به هر حال کار شناسان می گویند اگر شما در طول روز خواب آلود بودید ، حتی هنگام فعالیت های کسل کننده ، نشانه ی آن هست که خواب کافی نداشته اید .


کم خوابی

اگر یک فرد در طی روز های قبل خواب کمی داشته باانجام گرفت ، نیاز او به خواب افزایش پیدا می کند . خوابیدن کاهش از حد نیاز باعث ایجاد کم خوابی می شود ، چیزی که شبیه به بدهی به یک بانک هست . در حقیقت بدن شما تقاضا می کند که مقادیر کهسته انجام گرفته از خواب تان را جبران کنید . به نظر می رسد ما نمی توانیم به خودمان عادت دهیم که کم تر بخوابیم ( کم تر از حد نیاز ) زمانی که ما سعی می کنیم یک پلن محرومیت از خواب داشته باشیم ، قضاوت مان ، زمان تصویر العمل و دیگر عمل کـــرد هایمان مختل خواهد انجام گرفت .


نتایج کم خوابیدن

خوابیدن کم تر از حد نیاز ممکن هست باعث موارد زیر شود :

  • مشکلات حافظه ای
  • افسردگی
  • تضعیف سیستم ایمنی و افزایش احتمال بیمار انجام گرفتن
  • افزایش حس درد
  • خطرات محرومیت از خواب

تعداد زیادی مطالعه نشان داده هست که محرومیت از خواب خطرناک هست . افرادی که از خواب محروم انجام گرفته بودند توسط شبیه ساز های رانندگی یا عملکـــرد های هماهنگی دست و چشم مورد ارزیابی قرار گرفتند . نتایج حتی بدتر از آن چیزی بود که آن ها اگر مسموم می انجام گرفتند انجام می دادند !

محرومیت از خواب هم چنین باعث تانجام گرفتید اثرات الکل بر روی بدن می شود ، بنابراین یک فرد کم خواب اگر الکل مصرف کند ، آسیب زیاد تری نسبت به یک فرد معمولی خواهد دید . خواب آلودگی رانندگان مسئول حدود ۱۰۰ هزار تصادف وسایل نقلیه و حدود ۱۵۵۰ مرگ در سال هست. ( طبق گزارش سازمان امنیت بزرگراه های ملی آمریکا ) . به دلیل این که خواب آلودگی آخرین مرحله ای هست که مغز قبل از خوابیدن آن را تجربه می کند ، رانندگی در هنگام خواب آلوده فاجعه بار خواهد بود . کافئین و محرک های دیگر نمی توانند بر اثرات کم بود خواب انجام گرفتید غلبه کنند .

سازمان ملی خواب آمریکا می گوید ، شما برای رانندگی کـــردن خیلی خواب آلود هستید اگر :

  • برای متمرکز کـــردن چشم هایتان مشکل دارید .
  • برای بالا نگه داشتن سرتان مشکل دارید
  • نمی توانید مستقم برانید .
  • نمی توانید تعداد مایل قبل که رانندگی کـــرده اید را به یاد آورید .
  • در حال آرزو دیدن و یا دارای افکار عجیب و غریب هستید
  • در حال جا به جایی بین خطوط جاده هستید .

ترجمه انجام گرفته از وبسایت: www.webmd.com

نوشته آیا شما به اندازه کافی می خوابید ؟ اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.