از مصرف ۹ گزینه غذایی در صبحانه پرهیز کنید

صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله و تمرکز افزایش در فرد می شود. به صورت حتم این جمله معنی آن را نمی دهد که روز خود را باید با غذاهای پر انجام گرفته از قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید. در این مکان بدترین گزینه های غذایی که باید از خوردن آنها در وعده صبح پرهیز کنید، معرفی انجام گرفته اند.

 مهست بدون چربی: مصرف تنها یک فنجان مهست بدون چربی در هنگام صبح باعث احساس گرسنگی در اواسط روز می شود. بسته به سطح فعالیت بدنی و وخانوم، هر فردی باید حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری در هنگام صبح دریافت کند. بنابراین می توانید از مصرف مهست بدون چربی به تنهایی اجتناب کـــرده و به آن بلغور جو که یک وعده غذایی تکمیل تر هست و به انرژی شما اضافه می کند، بیفزایید.

یک لیوان آب میوه: برخی از افراد قادر به هضم قند موجود در میوه و سبزیجات نیستند و زمانی که این قندها به صورت مایع نوشیده می ‌شوند با سرعت افزایشی به روده می ‌رسند. این قندها که فودمپ‌ نامیده می ‎شوند، کربوهیدارت‌ های کوچکی هستند که در برخی از مواد غذایی وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشی مانند نفخ، درد معده، اسهال و یبوست می ‌شوند. بعلاوه هیچ دلیل منطقی یا سندی وجود ندارد که نشان بدهد مایع کـــردن میوه و سبزیجات از خوردن جامد آنها بهتر هست.

قهوه شیرین: یکی از انتخاب های محبوب در میان افرادی که میل به خوردن صبحانه تکمیل ندارند، قهوه هست. اما زیادی از افزودنی ها به قهوه از جمله کربوهیدرات و قند، تنها به میزان کالری دریافتی می افزاید و بدون فیبر و پروتئین هست. این نوع قهوه اگرچه انرژی شما را به طور متایم افزایش می دهد به همان میزان نیز می تواند آن را سرکوب کند.

دونات: به خاطر داشته باشید که دونات ها مملو از قندهای تصفیه انجام گرفته، چربی های ترانس، روغن هیدروژنه و آرد سفید فرآوری انجام گرفته اند و فایده تغذیه ای ندارند.

نان شیرینی حلقوی: از نشهسته سفید و نان شیرینی حلقوی اجتناب کنید؛ دلیل که این نوع شیرینی ها با آرد گندم تصفیه انجام گرفته که حاوی هیچ مواد مغذی و فیبر نیستند، درست می شوند. اکثر شیرینی ها در حال حاضر حاوی مقادیر بالایی از قند و سرشار از پنیر خامه ای و کره و چربی های اشباع انجام گرفته هستند و منجر به افزایش قند و سطوح انسولین در بدن می شوند.

بیکن و سوسیس: گوشت های فراوری انجام گرفته مضرترین نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کـــرده اند که هر ۱,۸ اونس گوشت فراوری انجام گرفته، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۲ درصد بالا میبرد. بعلاوه سدیم زیاد از حد موجود در این گوشت ها می تواند باعث یک افزایش ناگهانی در فشار خون شود و آن همچنین ممکن هست احتمال سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

پن کیک: پن کیک ها مواد غذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می شوند و امروزه با مخلوط های آماده در فروشگاه ها موجود هستند که حتی آسوده تر درست می شوند. پن کیک ها غنی از کربوهیدرات ها هستند که بطور حتم معده شما را پر می کند، اما به سرعت نیز میل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگی زودرس تانجام گرفتید می کند. به علاوه انتخاب چاشنی های روی غذا، مانند شربت، پودر شکر و … منجر به چاقی و اضافه وخانوم می شود.

غلات بدون سبوس: این نوع غلات دارای کربوهیدرات و قند فراوان هست در حالی که فیبر کمی دارد و باعث افزایش ناگهانی قند خون و افت ناگهانی آن می شود. توصیه به انتخاب غلات صبحانه حاوی سبوس هست که حداقل ۳ گرم فیبر در هر وعده داشته باانجام گرفت. شما می توانید فیبر اضافه را از طریق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان یا بادام خرد انجام گرفته در وعده صبحانه به دست بیاورید.

غلات شیرین انجام گرفته: سازمان غذا و داروی آمریکا متذکر انجام گرفته هست که رنگ های مواد غذایی مورد هستفاده در این غلات در کودکان منجر به زیاد فعالی می شود. این نوع مواد غذایی همچنین با شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده هایی که می تواند باعث چاقی شود، بسته بندی انجام گرفته هست. اگر شما ترجیح می دهید که این نوع غلات را برای صبحانه بخورید، سعی کنید که آنها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید و یا این که به آنها ترکیبات پروتئین و چربی های سالم بیفزایید.

نوشته از مصرف ۹ گزینه غذایی در صبحانه پرهیز کنید اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.