افزایش ویتامین D بدن با مصرف این مواد غذایی

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین برای تقویت هستخوان ها و سلامت بدن زیاد ضروری هست.دکتر سلام در این مقاله شما را با چهار ماده غذایی که باعث تامین ویتامین D بدن می شوند افزایش آشنا می کند.

شما کلسیم مصرف می‌کنید که هستخوان‌هایتان قوی و سالم بمانند. اما آیا می‌دانستید که اگر به میزان کافی ویتامین D دریافت نکنید، نمی‌توانید پایانی موادمعدنی لازم برای تقویت بدنتان را جذب کنید؟

شما کلسیم مصرف می‌کنید که هستخوان‌هایتان قوی و سالم بمانند. اما آیا می‌دانستید که اگر به میزان کافی ویتامین D دریافت نکنید، نمی‌توانید پایانی موادمعدنی لازم برای تقویت بدنتان را جذب کنید؟ اما این تنها دلیل برای دریافت ویتامین D نیست. ویتامین D علاوه بر حفظ هستخوان‌های شکننده، خطر ابتلا به سرطان‌های خاص و التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

چگونه می‌توان مطمئن انجام گرفت که بدنمان ویتامین D کافی دریافت کـــرده هست؟

هنگامی که در معرض تابش خورشید قرار می‌گیرید، پوست شما به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کند. به همین دلیل هست که ویتامین D به ویتامین آفتاب معروف انجام گرفته هست. اما چون زیاد از حد در معرض تابش نور خورشید بودن هم مضر هست باید غذاهایی که دارای ویتامین D هستند را به پلن‌ غذایی خود اضافه کنیم و از این طریق می‌توانید مطمئن باشید که بدنتان روزانه ۶۰۰ واحد ویتامین D دریافت کند بدون اینکه سوختگی ناشی از آفتاب داشته باانجام گرفت.

ما ۴ ماده غذایی برتر که دارای میزان قابل توجهی ویتامین D هستند را به شما معرفی می‌کنیم و به ترتیب توانایی آنها را رده‌بندی کـــردیم. دفعه‌ بعدی که برای خرید به سوپرمارکت‌ها سر می‌خانومید، حتما تعدادتا از این مواد را هم تهیه کنید.

۴ ماده غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D

رتبه ۴: تخم‌مرغ

هر عدد تخم‌مرغ شامل ۴۰ واحد ویتامین D هست.

اگر شما اهل خوردن تخم‌مرغ هستید باید بدانید منظور ما از تخم‌مرغ، تخم‌مرغ تکمیل هست. ممکن هست که زرده تخم‌مرغ چربی و کالری به پلن‌ غذایی شما اضافه کند، ولی همچنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مغذی مانند ویتامین D هست. در واقع سه عدد تخم‌مرغ ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدنتان به ویتامین د را تامین می‌کند. پیشنهاد ما این هست که کمی سبزی برای بهتر کـــردن طعم و عطر و افزایش مواد مغذی به آن اضافه کنید.

رتبه ۳:‌ قارچ

یک فنجان قارچ حاوی ۴۱ تا ۱۱۴ واحد ویتامین D هست.

در میان سبزیجات قارچ می‌تواند حدود ۱۹ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین کند. آنها را بهترین منبع تولید ویتامین D در محل می‌دانند. آنها را می‌توان همرا با سبزیجات، سالاد، املت و زیادی از غذاهای دیگه هستفاده کـــرد.

رتبه ۲:‌ شیر غنی انجام گرفته

هر لیوان شیر غنی انجام گرفته دارای ۱۱۶ واحد ویتامین D هست.

هرتعداد که شیرگاو به طور طبیعی غنی از ویتامین D نیست اما آن با موادمغذی غنی می‌شود. برای جذب بهتر ویتامین د و پایان مواد معدنی که روی پاکت شیر ذکر انجام گرفته، سرشیر آن را صاف نکنید. سرشیر دارای چربی و کالری هست زیرا ویتامین‌های D,A,E,K جز ویتامین‌های حلال در چربی هستند. یک لیوان شیر زیاد از ۱۹ درصد از نیاز بدن به ویتامین D را تامین می‌کند.

رتبه ۱: سالمون

هر ۱۰۰ گرم سالمون دارای ۵۴۷ تا ۵۸۲ واحد ویتامین D هست.

سالمون در رتبه‌ نخست لیست ما قرار گرفته و دلیل آن واضح هست. فقط خوردن ۱۰۰ گرم سالمون در یک وعده ویتامین D مورد نیاز یک روز بدن ما را تامین می‌کند. این ماهی از قلب محافظت می‌کند. ماهی سرخ انجام گرفته سرشار از امگا ۳ هست و می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

منبع/انتخاب

نوشته افزایش ویتامین D بدن با مصرف این مواد غذایی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.