ترفند های حیاتی برای حفظ سلامتی

سیگار

بعضی از کارها هستند که باعث حفظ سلامتی بدن می شوند. حفظ سلامتی بدن یکی از مسائلی هست که برای همه افراد دنیا حیاتی هست. در این مقاله از دکتر سلام راه های زیاد موثر برای حفظ سلامتی بدن را آماده کـــرده ایم. کسانی که سلامتی برای آن ها حیاتی هست حتما این مقاله را مطالعه کنند و از دست ندهند. با ما همراه شوید.

در این مکان به تغییرات کوچکی که می توانید در سال جدید دنبال کنید تا در درازمدت از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید، اشاره انجام گرفته هست:

ترک تکمیل سیگار:

یکی از رایج ترین قطعنامه های سلامت در سال نوی میلادی، ترک سیگار هست. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کـــرده سیگار یکی از قابل پیشگیری ترین علل مرگ و میر در این کشور محسوب می شود و هر سال زیاد از ۴۸۰ نفر را به کام مرگ می کشاند. به نقل این مرکز، سیگار نه تنها باعث خطر ابتلا به سرطان ریه می شود، بلکه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را به همراه سرطان های مثانه، گردن رحم، مری، خون، معده و لوزالمعده افزایش می دهد.

جذب کافی نور خورشید:

قرار گرفتن به میزان کافی در معرض نور خورشید منجر به سنتز ویتامین دی، بهبود عملکـــرد سیستم ایمنی بدن، مبارزه با بیماری هایی مانند پوکی هستخوان، و تقویت خلق و خوی می شود. حتی اگر هوا سرد هست، با هستفاده از پوشش معقول و بکارگیری کرم های ضد آفتاب با حداقل فاکتور حفاظتی ۱۵، روزانه به مدت ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

کنار گذاشتن رژیم غذایی دشوار:

اگر تنها به رژیم های مختلف غذایی تکیه می کنید تایم آن رسیده که بدانید هرگز پایانی نخواهند داشت. بهترین راه این هست که سبک غدا خوردن خود را برای متداوم تغییر دهید. به طرف خوراکی های سالم و سبزیجات و میوه ها بروید. سعی کنید با تغییرات کوچک شروع کنید و به مرور هستایل جدید تغذیه را انتخاب کنید تا دیگر مجبور به تحمل رژیم های طاقت فرسا نباشید.

انتخاب مدیتیشن:

سلامت روانی و تغذیه روح به اندازه تغذیه بدن و ورزش موثر و ضروری هست. هر روز در هر شرایطی که هستید حداقل ۱۰ دقیقه به ذهن خود هستآسوده بدهید. ذهنتان را خالی کنید و از افکار روزمره دور شوید.

خوابیدن

دریافت خواب کافی:

داشتن یک شیوه خانومدگی سالم نیازمند دریافت حداقل ۸ تا ۹ ساعت خواب شبانه هست و آنهم برای افزایش بهره وری در محیط کار، افزایش سطح تمرکز و یادگیری. خواب کافی از بروز بیماری های جسمی از جمله بیماری های قلبی، کلیوی، دیابت و سکته مغزی نیز پیشگیری می کند ضمن این که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هست.

خاموش کـــردن هر از تعداد گاه موبایل: ارسال مداوم پیامک ها و یا چک کـــردن رسانه های اجتماعی خود عاملی برای ضربه به سلامت جسم و روان هست و مطالعات نشان داده اند این روند منجر به افزایش سطح هسترس، ابتلا به مشکلات گردن، مچ دست، کمر و … می شود. وابستگی به رسانه های اجتماعی خود عامل بروز مشکلات خواب و کاهش کیفیت هستآسوده هست. پس هر از گاهی در طی روز موبایل خود را خاموش و از چک کـــردن ایمیل ها بخصوص در هنگام خواب خودداری کنید.

حذف شکر:

به طور کلی با شکر خدا حافظی کنید که از سر دشوار ترین دشمنان سلامتی بدن هست. چاقی، دیابت، مشکلات قلبی، فشار خون بالا و … همه می توانند از عوارض مصرف شکر به وجود آمده باشند. توجه کنید که کار آسانی نیست، شکر همه جا پنهان انجام گرفته هست. در سس ها آبمیوه ها، بعضی اسنک ها و…

انتخاب ورزش مورد علاقه:

ورزش های باشگاهی به چنان تنوعی رسیده اند که دیگر هیچ بهانه ای وجود ندارد و هر کسی قادر هست ورزشی هماهنگ با روحیه اش انتخاب کند. نوعی از فعالیت بدنی را انتخاب کنید که حداقل قادر باشید آن را برای ۳ تا ۵ بار در هفته انجام دهید.

منبع:آوای سلامتی

نوشته ترفند های حیاتی برای حفظ سلامتی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.