تمرین های مغزی برای کاهش آلزایمر

با گذشت زمان و رسیدن به دوران کهنسالی انرژی بدن تحلیل می رود و قدرت یادگیری و توان مغزی کاهش می باید به همین دلیل افراد کهنسال باید با ورزش های ذهنی مختلف از بروز آلزایمر پیشگیری کنند.
محققان اعلام کـــردند که براي پيشگيري از آلزايمر به روش هاي مختلف بايد مغز را به چالش کشيد.
به نقل اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق باخانومشستگي کشوري، به گرازش از کانال تلگرامي سالينه، افراد به ويژه در دوران سالمندي، براي دوري از بيماري آلزايمر، مي توانند با هستفاده از روش ها و تمرين هاي مختلف مغز خود را به چالش بکشند.
به اين منظور شما مي توانيد در زمان هاي گوناگون، تمرين هاي مختلفي انجام دهيد: با دست مخالف مسواك و شانه بخانوميد و بنويسيد، ساعت را به دست رهست ببنديد، کلمات را وارونه بگوييد،از مسير جديدي به سر كار برويد، پاتوق تان را عوض كنيد، درباره باورهايتان با ترديد فكر كنيد، جملات يك صفحه از كتاب را از آخر به نخست بخوانيد، كار جديدي انجام دهيد (مثل وصله كردن لباس يا تعمير راديو)، موبايلتان را همراه نبريد و يك يا تعداد بيت شعر حفظ كنيد.
همچنين مي توانيد در جايي امن، عقب عقب يا چشم بسته راه برويد، حدس هاي شمارشي متنوع و قابل رهستي آزمايي بخانوميد، مثل اين كه از اينجا تا آنجا تعداد قدم هست، در صف تعداد نفر ايستاده اند، پشت ويترين تعداد پيراهن وجود دارد يا مثال هايي از اين دست، قبل از پايان فيلم، آن را متوقف كنيد و درباره پايانش، تخيل كنيد، با افرادي كه مدت ههست نديده ايد تماس بگيريد، رنگ بندي هاي جديد در لباس تان را امتحان كنيد، جدول حل كنيد، نقاشي يا رنگ آميزي كنيد، بدون ماشين حساب محاسبه كنيد، کارهاي تازه اي مانند درست كردن يك غذاي ساده ياد بگيريد يا آلبوم عكس هاي قديمي را ورق بخانوميد و درباره عكس هايش با كسي صحبت كنيد.

سی پی اف

نوشته تمرین های مغزی برای کاهش آلزایمر اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.