حرکت هایی برای فرم دهی به عضلات شکم

در تمرینات بدنسازی توجه به زیبایی شکم و فرم دهی به عضلات شکم زیاد حائز اهمیت هست. به همین دلیل در این مقاله شما را با حرکت هایی که باعث پرورش اندام سریع تر و زیبایی شکم ایده آل خواهد انجام گرفت آشنا می کنیم.

یکی از بهترین حرکات ورزشی برای صاف انجام گرفتن شکم و پرورش یافتن عضلات میان تنه حرکت پلانک هست. پلانک حرکتی ساده اما تاثیرگذار بر عضلات شکمی هست.

حرکت پلانک بر روی لایه‌های داخلی عضلات شکم کار می کند. این عضلات باید پرورش پیدا کنند تا شکم صاف‌تر باانجام گرفت و ماهیچه‌ای به نظر برسد.

به صورت حتم همراه با پلانک باید ورزش‌های دیگر انجام شود تا چربی‌ها سوزانده و عضلات مشخص شوند.

رژیم غذایی نیز در این مساله موثر هست. باید غذایی سالم بخورید و پروتئین و سبزیجات در رژیم غذایی شما وجود داشته باانجام گرفت. از خوردن شکر و غذاهای فرآوری انجام گرفته خودداری کنید.

پلانک در دو فرم مختلف انجام می‌شود. در پلانک هستاندارد، دست‌ها از آرنج خم نمی‌شود. دست‌ها را باید به اندازه عرض شانه باز کنید و کف دست‌ها را بر روی زمین بگذارید. کنترل وخانومی خود را بر روی انگشتان پا و کف دست حفظ کنید. به عضلات قسمت پایین کمر توجه کنید. ستون فقرات و گردن باید صاف نگه داشته شوند. سعی کنید یک دقیقه در این حالت بمانید. ۴۰ ثانیه هستآسوده کنید و مجدد یک دقیقه دیگر حرکت را انجام دهید. سه دور این حرکت را تکرار کنید. معمولا اشتباهاتی در انجام حرکت پلانک صورت می‌گیرد. یکی از اشتباهات این هست که افراد شکم را به زمین نزدیک می‌کنند. این کار باعث می‌شود که عضلات شکم کاهش درگیر شوند.

اشتباه دیگر این هست که افراد در زمان انجام پلانک سر را تکان می‌دهند یا اطراف را نگاه می‌کنند. باید نگاه را بر یک نقطه متمرکز کنید.

در زمان انجام پلانک بدن باید تکمیلا در یک رهستا باانجام گرفت.

منبع/ایسنا

نوشته حرکت هایی برای فرم دهی به عضلات شکم اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.