خانومدگی زیبهست اگر …

اعظم اسلامی‌مجد

 

دلیل اكثر آقام در پاسخ به این سؤال كه «آیا خانومدگی‌ات را دوست داری؟» می‌گویند: «منظورتان چیست؟»

دلیل اكثر آقام به این سؤال با تأخیر پاسخ می‌دهند و دلیل بلافاصله نمی‌گویند: «بله». مگر غیر از آن هست كه علاقه به خانومدگی و لذت بردن از آن یك انتخاب هست؟

پس می‌توانید با تلاشی هوشیارانه از هر روز و هر لحظه آن لذت ببرید. بخش اصلی این مسأله مربوط به شكرگزاری برای چیزهایی هست كه دارید.

ممكن هست به خاطر برخی چیزهای خاص در خانومدگی‌تان زیاد شكرگزار باشید، اما هرگز از آن لذت نبرید و برعكس، ممكن هست خانه و ماشینی نداشته باشید و از خانومدگی لذت ببرید.

دوست داشتن خانومدگی و شاد بودن به ما كمك می‌كند تا افزایش عمر كنیم.

بی‌شك افرادی كه شاد هستند و مثبت فكر می‌كنند، بهره افزایشی از خانومدگی می‌برند. شادی نقشی كلیدی در سلامت طولانی مدت دارد.

همچنین عامل اصلی كاهش هسترس می‌باانجام گرفت. افرادی كه خوشبین‌تر و مثبت اندیش‌تر هستند، كمتر دچار بیماری و افسردگی و مرگ زود هنگام می‌شوند.

خوشحال بودن و مثبت‌اندیشی تأثیر زیادی روی انتخاب‌های ما دارد. افرادی كه به مصرف دخانیات اعتیاد دارند، الكلی‌ها و كسانی كه پُرخوری كرده و ابداًً ورزش نمی‌كنند، معمولاً افسرده و منفی‌نگر هستند.

به خانومدگی باید عشق ورزید

منتظر نمانید تا آرزوهای‌تان به واقعیت برسند و بعد شروع به لذت بردن از خانومدگی كنید.

پیش از آنكه آرزوها تحقق یابند، لذت بردن از خانومدگی را تجربه كنید. خانومدگی یعنی زمان؛ پس دلیل باید با انرژی‌های منفی آن را بر باد دهیم.

آیا می‌دانید افرادی كه امروز با هر آنچه كه دارند، از خانومدگی لذت نمی‌برند، در فردا نیز با هر آنچه كه به‌دست بیاورند، باز هم از خانومدگی لذت نخواهند برد؟

زیرا هرگز یاد نگرفته‌اند چگونه باید خانومدگی كنند. آنها متداوم به دنبال چیز بهتری هستند و تایمی به آن می‌رسند، دیری نمی‌پاید كه مجدد شكوه و شكایت را شروع می‌كنند.

پس از امروز خانومدگی را دوست بدارید. تصمیم بگیرید و برای نخستین قدم شكرگزار باشید. فراموش نكنید هر چه منفی‌تر باشید، چیزهای منفی‌تری را جذب خواهید كرد.

برای جذب مثبت‌ها، باید خودتان هم مثبت باشید. تنها راه برای آنكه در شرایط منفی، مثبت باشید، این هست كه مثبت عمل كنید و خانومدگی خود را دوست بدارید.

فقط یك‌بار ذهن خود را پیرایش كنید. امروز، روز شروع هست برای عشق ورزیدن به خانومدگی.

به رغم پایان ناملایمات خانومدگی را دوست خواهیم داشت؛ دلیل كه: به خاطر هر آنچه كه داریم، خانومدگی را دوست داریم، به خاطر پایان یقین‌ها خانومدگی را دوست داریم، به خاطر پایان دوستان و نزدیكان‌مان خانومدگی را دوست داریم.

به خاطر یك سفر زیبا، به خاطر پایان خاطرات دلنشین و به یاد ماندنی، به خاطر كسانی كه دوست‌شان داریم، به خاطر كسانی كه فراموش‌شان كرده‌ایم، ولی برای خانومدگی ما خوشایند بودند، به خاطر كاری كه انجام می‌دهیم، به خاطر لطیفه‌هایی كه خواهیم شنید، به خاطر سفرهای نیکوی كه در پیش داریم، به خاطر زیباترین طلوع خورشید كه تا به حال دیده‌ایم، به خاطر یك غروب به یادماندنی، به خاطر پایان هدایایی كه تا به حال دریافت كرده‌ایم، به خاطر نعمت سلامتی كه از آن بهره‌مند هستیم، به خاطر پایان زیبایی‌هایی كه در پیرامونمان هست، به خاطر پایان پاسخ‌هایی كه برای سؤالات خود شنیده‌ایم، به خاطر موفقیت‌ها، نصایح نیکوی كه آنها را در خانومدگی به كار گرفته‌ایم، به خاطر پایان چیزهای كوچك خانومدگی‌مان، به خاطر اهداف آرزویی كه داریم، به خاطر لبخندهایی كه هر روز می‌بینیم، به خاطر لبخندهایی كه هر روز می‌خانومیم، به خاطر پایان صبح‌های پر انرژی و غروب‌های رمانتیك، به خاطر بوی باران، به خاطر برفی كه به زودی خواهد بارید و ما آن را شاهد خواهیم بود، به خاطر پایان ایده‌های درخشانی كه امروز در سر داریم، به خاطر پایان حرف‌های نیکوی كه هنوز به زبان نیاورده‌ایم، به خاطر پایان اشتباهات‌مان و فرصت‌هایی كه برای جبران آنها در اختیار داریم، به خاطر كتاب‌هایی كه هنوز نخوانده‌ایم، چیزهایی كه هنوز ننوشته‌ایم و قصه‌هایی كه هنوز نشنیده‌ایم، به خاطر خانواده‌ای كه داریم، به خاطر قلبی كه از عشق لبریز می‌شود، به خاطر پایان فرصت‌هایی كه در انتظارمان هستند، به خاطر آزادی‌هایی كه داریم، به خاطر پایان چیزهایی كه خودمان خلق می‌كنیم، به خاطر زیبایی هر بهار، انرژی هر تابستان، احساسات هر پائیز و سرمای هر زمستان، به خاطر پایان زیبایی‌های درون‌مان كه هنوز كشف نانجام گرفته‌اند، خانومدگی را به خاطر پایان تك‌تك لحظاتش دوست بداریم.

احساس خوشبختی و لذت از خانومدگی

یكی از راه‌های معقول برای احساس خوشبختی و لذت بردن از خانومدگی، روش سم‌زدایی هست.

در این روش نوشیدن آب فراوان اهمیت زیادی دارد؛ دلیل كه آب یكی از بهترین سم‌زداههست و برای تنظیم پایان فرایندهای بدن، لازم هست.

نوشیدن آب به شما كمك می‌كند تا شفاف‌تر فكر كنید و متمركزتر شوید و همچنین پوست بهتری داشته باشید.

بی‌شك یكی از بهترین راه‌ها برای داشتن فكر سالم و خوشبخت، جسم سالم هست.

سبزیجات سبز از بهترین سم‌زداها هستند؛ مثل كلم، بروكلی، بروكسل، كاهو، اسفناج، چغندر، جعفری و … این سبزیجات سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها و فیبرها هستند و پایان سلول‌ها را پاكسازی می‌كنند.

سبزی‌ها خاصیت ضد سرطانی دارند. فیبرها نیز باعث پاكسازی و گوارش بهتر می‌شوند. فیبرها به شما احساس سیری می‌دهند و از این راه كمك می‌كنند تا قند خون تنظیم شود.

خانومدگی پر از نشاط و شادی هست و نباید اجازه دهید دشواری‌های خانومدگی بر شما غلبه كنند و موجب افسردگی‌تان شوند. كسی كه دچار افسردگی می‌شود، هر روز و هر لحظه خانومدگی را عذاب‌آور می‌داند.

علاوه بر روش سم‌زدایی از بدن، می‌توانید از شیوه‌های دیگر نیز هستفاده كنید و شادی خود را افزایش دهید. دانشمندان پس از انجام تحقیقات زیاد روش‌های زیر را پیشنهاد می‌كنند:

یك روش نیکو برای شادتر بودن و بهتر خانومدگی كردن

سم‌زدایی، روشی هست كه باعث دفع سموم انباشه انجام گرفته در بدن انجام گرفته و با آن احساس سبكی، آسودهی، تازگی، طراوت و جوانی می‌كنید.

سموم بدن باعث حساسیت و آزردگی فیزیكی و روحی می‌شوند و اثرات منفی روی بافت‌های بدن می‌گذارند.

این سموم روی پایان ارگان‌های بدن اثر گذاشته و باعث كاهش انرژی می‌شوند و حتی خواب را مختل می‌ساخانومد.

یك سیستم گوارش سم‌زدایی انجام گرفته بهتر غذاها را هضم و افزایش مواد مغذی را جذب می‌كند و عملكرد بهتری خواهد داشت.

عدم دفع این سموم باعث ایجاد خستگی زیاد، سردرد و گوفتگی عضلانی می‌شود. سموم اضافی بدن اگر دفع شوند، متوجه تغییرات بزرگی در رفتار خود خواهید انجام گرفت!

احساس پر انرژی بودن می‌كنید. دیدتان به خانومدگی مثبت‌تر می‌شود و به شیوه سالم‌تری خانومدگی می‌كنید. با این‌كار از شر هر آنچه آزارتان می‌دهد، رها خواهید انجام گرفت.

به هنگام سم‌زدایی چه غذاهایی را نباید بخورید؟ شكر و آرد تصفیه انجام گرفته، قهوه، الكل و نوشابه، گوشت قرمز، محصولات لبنی و گندم.

شیوه‌های دیگر شاد زیستن

 به‌طور مرتب ورزش كنید. این‌كار باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود؛ همچنین افسردگی را كاهش و به شما انرژی و نشاط می‌دهد. 

از چربی‌های نیکو، مثل امگا۳ هستفاده كنید تا عملكرد سیستم عصبی بدن‌تان بهبود یابد.  سعی كنید به بدنتان افزایش ویتامین‌های B12، اسید فولیك، ویتامین D3 و تیروسین برسانید.

این ویتامین‌ها را در غذاهایی مثل ماهی، لوبیاها، آجیل، حبوبات، سبزیجات برگدار و محصولات لبنی می‌توان یافت. به نورهای روشن نگاه كنید.

متخصصان می‌گویند، نگاه كردن به نور درخشان در صبح زود، اثر زیاد نیکوی روی روحیه دارد.

به همین دلیل از روش نور درمانی برای درمان برخی از بیماری‌ها، از جمله افسردگی هستفاده می‌كنند.

صبحانه بخورید. مقداری كربوهیدرات و پروتئین قند خون را تنظیم می‌كند. مدیتیشن و یوگا تمرین كنید. این ورزش‌ها باعث بهبود تنفس، فكر و احساسات می‌شوند.

نوشته خانومدگی زیبهست اگر … اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.