خوراکی هایی مفید برای جوانترانجام گرفتن

خوراکی هایی مفید برای جوانترانجام گرفتن

برای تقویت پوست و موی خود می توانید از روش های خوراکی مفیدی هستفاده کنید. این مواد غذایی می توانند به شما در مقابله با پیری زودرس کمک کنند و تاثیرات درمانی فراوانی برای بدنتان دربر دارند. از آن ها می توانید به عنوان اکسیر جوانی هستفاده کنید.

چروک‌هایی که در آینه می‌بینید شما را ترسانده‌اند؟ وحشت نکنید. هنوز همه‌چیز پایان نانجام گرفته. اگر همین امروز یخچال و قفسه‌های خوراکی خانه‌تان را پاکسازی کنید، می‌توانید سرعت پیداانجام گرفتن چین و چروک، خم‌انجام گرفتن کمر، کندانجام گرفتن مغز و حتی کم‌انجام گرفتن کارآیی سیستم ایمنی بدن‌تان را کاهش دهید.

راهی طولانی‌ را در پیش دارید و نباید انتظار یک‌شبه درست‌انجام گرفتن همه‌چیز را داشته باشید. اما اگر مقابله با پیری، فکر هر روزتان باانجام گرفت، می‌توانید با تغییردادن سبک خانومدگی‌تان، سال‌ها جوان بمانید.

نخود فرنگی

همین دانه‌های کوچک سبز رنگی که در فریزر خانه‌تان انبار کـــرده‌اید، اکسیر جوانی هستند. محققان می‌گویند برای طولانی‌انجام گرفتن عمرتان و جوان‌ماندن، می‌توانید سراغ نخود فرنگی بروید. به نقل کرد آن‌ها، مصرف حبوبات شما را جوان نگه می‌دارد و از میان آن‌ها، نخود فرنگی سبز رنگ، تاثیر افزایشی بر جوان‌ماندن شما و طولانی‌انجام گرفتن عمرتان می‌گذارد. این دانه، از حمله رادیکال‌های آزاد به بدن‌تان جلوگیری می‌کند و با فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که دارد، دوران جوانی‌تان را طولانی‌تر می‌کند.

خوراکی هایی مفید برای جوانترانجام گرفتن

گردو

قدیمی‌ها -پیش از آنکه محققان تاکید کنند- به توانایی گردو بر جوان نگه‌داشتن سلول‌های مغز، باور داشتند. محققان هم مانند آن‌ها به معجزه این مغز، ایمان دارند و می‌گویند اگر هرهفته، سه‌بار گردو میل کنید، عمرتان دو تا سه سال طولانی‌تر می‌شود. از نظر آن‌ها کسانی که مدام گردو میل می‌کنند، کاهش به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند و سرطان هم سراغی از آن‌ها نمی‌گیرد.

پروتئین گیاهی

قرار نیست با کباب کوبیده خداحافظی کنید، اما اگر افزایش از قبل، سبزیجات بخورید، نه روی پوست‌تان چروکی پیدا می‌شود و نه مغزتان کند و کم‌کار می‌شود. به باور محققان، پروتئین گیاهی، هم عمر را طولانی می‌کند و هم مانع دچارانجام گرفتن به مشکلات کلیوی می‌شود. برنج، سویا، گندم و گیاهانی از این دست، می‌توانند در زیادی از وعده‌ها، جای گوشت را بگیرند و قلب و دستگاه گوارش شما را سالم نگه‌دارند.

خوراکی هایی مفید برای جوانترانجام گرفتن

هویج

فقط برای محافظت از چشمان‌تان نیست که باید سراغ هویج بروید. این گیاه نارنجی‌رنگ، یک اکسیر جادویی برای افزایش طول عمر هست. هویج، سرعت پیرانجام گرفتن سلول‌های بدن را کاهش می‌دهد و به باور پژوهشگران، می‌تواند شما را جوان‌تر از آنچه که شناسنامه‌تان می‌گوید، نشان دهد.

قزل آلا

به جای گوشت قرمز و حتی مرغ، تا آنجا که می‌توانید ماهی مصرف کنید. ماهی‌های چربی مانند قزل آلا، سرشار از امگا۳ و اسیدهای چرب غیراشباع هستند و سلول‌های بدن‌تان را جوان نگه می‌دارند. محققان می‌گویند ماهی‌دوست‌ها، کاهش به آلزایمر یا سرطان دچار می‌شوند و حتی ظاهرشان هم جوان‌تر از کسانی می‌ماند که هر روز گوشت قرمز می‌خورند.

خوراکی هایی مفید برای جوانترانجام گرفتن

نارگیل

میوه‌های گرراهی مثل نارگیل، به طولانی‌انجام گرفتن عمر مغز کمک می‌کنند. نارگیل، سرشار از اسیدهای چرب مفید هست و از مغز و حتی دیگر سلول‌های بدن‌تان در برابر آسیب‌های ناشی از بالارفتن سن محافظت می‌کند.

مهست

اگر به بدن‌تان باکتری‌های پروبیوتیک برسانید، دیر‌تر پیر می‌شوید. این باکتری‌های مفید که در مهست به وفور وجود دارند، به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کـــرده، با سرطان مبارزه و روند پیرانجام گرفتن سلول‌ها را کند می‌کنند. به همین دلیل هست که متخصصان، مهست را یکی از مفید‌ترین میان‌وعده‌ها می‌دانند.

انار

میوه‌های قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انار، آلوسیاه و انگور، سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. این میوه‌ها با رادیکال‌های آزادی که به بدن حمله‌ور می‌شوند، مبارزه می‌کنند و مسئولیت کندکـــردن روند پیری و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و سرطان را برعهده دارند. از نظر متخصصان، این میوه‌ها مثل گوجه‌فرنگی، جوان‌کننده‌های طبیعی هستند و هم مغز و هم ظاهر شما را از پیری زودرس، مصون نگه می‌دارند.

هفته نامه آتیه نو

نوشته خوراکی هایی مفید برای جوانترانجام گرفتن اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.