دانستنی هایی در مورد خوردنی های انرژی زا

موادغذایی انرژی زا محصولات خوراکی انرژی زا خوردنی های انرژی زا انرژی زاها انرژی زا

در این بخش می خواهیم به بررسی مواد غذایی انرژی زا بپردازیم اگر می خواهید از کالری و ارزش تغذیه ای تنقلات انرژی زا افزایش بدانید پیشنهاد می کنیم به این بخش نگاهی بیندازید. میوه و آجیل، انواع شکلات، مواد قندی، شربت ها و اسموتی ها جزو خوردنی های انرژی زا به شمار می روند.

انرژی زاهای سلامت یک منبع معقول تغذیه به شمار می‌روند و در طیف گسترده‌ای از طعم‌های مختلف برای ذائقه‌های گوناگون موجود می‌باشند. آن‌ها اغلب با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی می‌شوند که می‌توانند شکاف‌های تغذیه‌ای را جبران کنند.

به نقل سی‌ان‌ان، آن دسته از خوراکی هایی که از شکر و چربی اشباع انجام گرفته کمی برخوردار بوده و در عین حال دارای مقدار معقولی از پروتئین و فیبر هستند، می‌توانند به عنوان غذاهای مغذی مورد هستفاده قرار گیرند. دیگر خوراکی‌ها تقریبا به مانند انرژی زا‌ها هستند. به عنوان مثال، برخی از انرژی زا‌ها که با رویه شکلاتی پوشیده انجام گرفته اند، به اندازه یک شکلات اسنیکرز دارای چربی اشباع انجام گرفته هستند؛ برخی دیگر نیز به همان اندازه دارای شکر هستند.

انرژی زا ها، افزایش حاوی میوه و آجیل هستند و می‌توانند به عنوان تنقلات مصرف شوند. اما اگر قصد دارید که به آن‌ها به عنوان جایگزین غذای اصلی نگاه کنید، به دنبال انرژی زایی بروید که حاوی پروتئین افزایشی باانجام گرفت: در حدود ۱۰ تا ۲۰ گرم. ورزشکاران نیز می‌توانند از انرژی زاهایی با پروتئین و کربوهیدرات افزایش بهره ببرند، دلیل که نیاز افزایشی به این مواد دارند.

موادغذایی انرژی زا محصولات خوراکی انرژی زا خوردنی های انرژی زا انرژی زاها انرژی زا

در صورتی که انرژی زا‌ها را به جای یک وعده غذایی مصرف کنید – و نه به عنوان یک میان وعده – کالری افزایشی می‌سوزانید. اما اگر قصد دارید به عنوان وعده غذایی (شام) آن را در نظر بگیرید، مصرف آن را به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری محدود نمایید.

به طور کلی سعی کنید انرژی زاهایی را مصرف کنید که کاهشاز ۳ گرم چربی اشباع انجام گرفته و حداقل ۴ گرم فیبر داشته باشند. روغن هسته پالم به کار رفته در مهست و روکش‌های شکلاتی، باعث افزایش چربی اشباع انجام گرفته خواهند انجام گرفت. همچنین مراقب انرژی زاهایی که حاوی موادی از جمله شربت برنج قهوه‌ای و یا شربت اینورت هستند، باشید. به طور کلی بهتر هست که مواد با قند بالا را ورزشکاران مصرف کنند، نه کسانی که مراقب وخانوم خود هستند.

توجه داشته باشید که برخی از انرژی زا‌های حاوی الکل مانند مالتیتول یا اریتریتول برای کاهش قند هستند. الکل‌های شکـــردار به طور تکمیل جذب نمی‌شوند و کالری کاهشی نسبت به شکر دارند، اما همچنان می‌توانند آسیب خانومنده باشند و باعث بروز ناآسودهی هایی در دستگاه گوارش شوند.

آخرین نکته: با کلمه “انرژی” فریب نخورید. در جهان خوراکی ها، انرژی مترادف ” کالری” هست، و پایان مواد غذایی به شما انرژی می‌دهند و کالری را فراهم می‌کنند. هیچ چیز جادویی به خودی خود در رابطه با انرژی زا‌ها وجود ندارد و تا زمانی که شما از خوردن غذا و میان وعده صرف نظر می‌کنید، آن‌ها نمی‌توانند قدرت و تمرکز را افزایش دهند.

علاوه بر این، انرژی زا‌ها به هیچ عنوان جایگزین معقولی برای مواد مغذی خوراکی به ویژه میوه ها، سبزیجات وغلات نیستند. مواد مغذی خوراکی نه تن‌ها برای انرژی مورد نیاز بدن، بلکه برای سلامتی کلی بدن حیاتی هستند.

بنابراین انرژی زاهای سالم را در کیف و میز خود به عنوان ذخیره نگه دارید و در روزهایی که صرف کـــردن وعده غذایی امکان پذیر نیست از میل کـــردن آن‌ها لذت ببرید. تن‌ها این را به خاطر بسپارید که آن‌ها را به عنوان بخشی از حیاتی‌ترین رژیم غذایی قرار ندهید.

فرادید

نوشته دانستنی هایی در مورد خوردنی های انرژی زا اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.