درمان های خانگی برای دردهای عضلانی

نادیا زکالوند

 

شروع درد عموما بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد از فعالیت بدنی می باانجام گرفت. دردهای عضلانی گاهی اوقات خفیف بوده و زیاد آزاردهنده نیست، اما در برخی موارد می تواند روی سلامتی تاثیر گذاشته و باعث ایجاد اختلال در فعالیت های روزمره و عادی ما می شود.

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که با دردهای عضلانی دست و پنجه نرم می کنید، نخستین اقدام لازم نوشیدن آب به اندازه کافی و پر آب نگه داشتن بدن تان می باانجام گرفت.

زیرا در غیر این صورت، ماهیچه های شما سفت انجام گرفته و به آسودهی آسیب می بیند. همچنین، اگر دچار درد عضلانی انجام گرفته اید، می توانید درمان های خانگی طبیعی که در ادامه بیان می شوند را به کار بگیرید.

این روش ها درد شما را کاهش داده و ماهیچه هایتان را آرام می کنند.

کیسه آب سرد

گذاشتن کیسه آب سرد روی ماهیچه های آسیب دیده باعث کاهش میزان درد و التهاب آنها می شود. سرما منجر به منقبض انجام گرفتن رگ ها انجام گرفته و سرعت و میزان گردش خون در نواحی آسیب دیده را کاهش می دهد.

بدین منظور، ابتدا یک مشت از قالب های یخ را در یک حوله قرار داده و حوله را  تکمیلا جمع کنید. سپس، حوله را به مدت ۱۵ دقیقه روی ماهیچه های آسیب دیده قرار دهید.

در ضمن، این روند را هر یک ساعت به مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد از آسیب، تکرار کنید. در ضمن، اگر یخ نداشتید، می توانید از بسته های فریزری انجام گرفته سبزیجات هستفاده کنید.

شستشو با آب گرم

بعد از گذشت ۲۴ ساعت از شروع درد، آب گرم می تواند درد را کاهش داده و ماهیچه ها را آرام تر کند. آب گرم گردش خون در رگ های نواحی آسیب دیده را افزایش داده و روند ترمیم را سرعت می بخانجام گرفت.

به صورت حتم هرگز نباید از آب گرم در ۲۴ ساعت نخست هستفاده کنید. بدین ترتیب، ابتدا وان حمام را با آب گرم و یک فنجان نمک دریا پرکنید.

منیزیم موجود در نمک دریا باعث آرام تر انجام گرفتن درد می شود. بنابراین، به مدت حداقل ۲۰ دقیقه در وان دراز بکشید.

در ضمن، این کار را تعداد بار در روز و مدت تعداد روز تکرار کنید تا ماهیچه هایتان بهبود یابند.

آلبالو

آلبالو قادر هست جلوی دردهای عضلانی ناشی از تمرینات ورزشی را بگیرد. بر اساس تحقیقات علمی در مورد ورزش، ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب موجود در آلبالو باعث کاهش التهاب عضلات و درد می شوند.

بنابراین، با مصرف یک فنجان آلبالو بعد از یک تمرین ورزشی دشوار از بروز دردهای عضلانی ممانعت کنید. به صورت حتم می توانید به جای آن، یک لیوان آب آلبالوی طبیعی بدون شکر بنوشید.

زردچوبه

گیاه زردچوبه یک داروی ضد التهاب و مسکن قوی می باانجام گرفت. ابتدا یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر بریزید. سپس، آن را روی شعله ملایم قرار داده تا گرم شود.

بعد، دوبار در روز آن را جرعه جرعه بنوشید تا سرعت روند درمان درونی بدن تان افزایش یابد.

همچنین به عنوان جایگزین می توانید پمادی از مخلوط مقادیری یکسانی از زردچوبه تازه خرد انجام گرفته با نمک و آب لیمو تهیه کنید.

سپس، پماد حاصل را به ماهیچه های آسیب دیده زده و به مدت ۳۰ دقیقه آن را به حال خود رها سازید. بعد، با آب گرم محل را بشویید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید تا از درد خلاص شوید.

خانومجبیل

خانومجبیل به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل کـــرده و با بهبود گردش خون، دردهای عضلانی را تسکین می دهد.

مطالعات نشان می دهد که مصرف مقداری خانومجبیل خام و حرارت دیده دردهای عضلانی ناشی از ورزش و آسیب دیدگی را بهبود می بخانجام گرفت.

بنابراین ۴ قاشق غذاخوری از خانومجبیل تازه خرد انجام گرفته در یک تکه پارچه نخی ریخته و پارچه را تکمیلا جمع کنید. سپس، پارچه حاوی خانومجبیل رو حدود یک دقیقه در آب داغ قرار بدهید. سپس پارچه را درآورده و بگذارید خنک شود.

پس از خنک انجام گرفتن، محل آسیب دیده را با آن به مدت ۱۵ دقیقه، کمپرس کنید. این روند را تعداد بار در روز و ۲ تا ۳ روز بعد از آسیب دیدگی، تکرار نمایید.

به صورت حتم می توانید با نوشیدن روزی ۳ فنجان دمنوش خانومجبیل، از این چای گیاهی برای کاهش دردهای ماهیچه ای خود، هستفاده کنید.

برای تهیه دمنوش خانومجبیل، یک تکه کوچک از ریشه خانومجبیل را در ۲ فنجان آب جوشیده قرار داده و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکانجام گرفت. سپس، آن را صاف کـــرده و با مقداری عسل میل کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد التهاب بوده و بدن را قلیایی می کند. به همین دلیل در کاهش دردهای عضلانی موثر می باانجام گرفت.

ابتدا ۲ فنجان سرکه سیب را در وان حمام حاوی آب ولرم بریزید.

سپس، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن دراز بکشید. این کار را روزانه به مدت تعداد روز پشت سر هم انجام دهید تا تکمیلا بدن تان بهبود یابد.

یا اینکه می توانید ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و مقداری عسل را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه یک لیوان به مدت یک هفته بنوشید.

فلفل هندی

فلفل هندی ضد درد و التهاب می باانجام گرفت. برای بهبود دردهای عضلانی خود، ۱ قاشق چایخوری فلفل هندی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.

این مخلوط را روی محل ملتهب قرار داده و با یک باند آن را پانسمان کـــرده و شب تا صبح به حال خود رها سازید.

این کار را به مدت ۳ روز تکرار کنید. علاوه بر این می توانید ۵ قاشق چایخوری فلفل هندی را با نصف فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید.

سپس، مخلوط حاصل را به آرامی گرم کـــرده و آن را به مدت ۲۴ ساعت کنار گذاشته تا ته نشین شود. بعد از ۲۴ ساعت، آن را در یک شیشه دربسته قرار بدهید.

روزانه مخلوط به دست آمده را ۲ تا ۳ بار روی عضلات ملتهب خود مالیده و این کار را به مدت تعداد روز تکرار کنید.

در ضمن می توانید برای همین منظور، مقداری فلفل هندی را در سالاد خود ریخته و میل کنید تا دردهای عضلانی تان به مرور کاهش یابد.

رزماری

رزماری تازه و خشک انجام گرفته هردو اثرات ضد درد و التهاب دارند و می توانند درد را به سرعت تخفیف دهند. بنابراین، حدود ۱۰۰ گرم رزماری خشک انجام گرفته را در ۸ لیوان آب بریزید.

سپس، آب را به مدت ۲۰ دقیقه حرارت دهید. بعد، رزماری را از آب خارج کـــرده و روی قسمت های آسیب دیده بدن خود قرار دهید.

این کار را روزانه ۳ بار و به مدت ۲ تا ۳ روز تکرار کنید. دردهای عضلانی تان بهبود می یابد.

روغن خردل

روغن خردل یک پماد طبیعی و سنتی هست که با افزایش میزان گردش خون در سطح پوست به تسکین ماهیچه های آسیب دیده کمک کـــرده و روند بهبود آنها را تسریع می کند.

بنابراین، ۱۰ حبه سیر را خرد کنید. آن ها را با ۴ قاشق غذاخوری روغن خردل حرارت داده تا حبه های سیر طلایی رنگ شوند. سپس بگذارید مخلوط سرد شود.

بعد، با پماد حاصل، محل ملتهب انجام گرفته را با آرامی ماساژ دهید. این درمان را روزانه تعداد بار و به مدت تعداد روز تکرار کنید.

موز

موز حاوی مقداری زیادی پتاسیم می باانجام گرفت و در نتیجه برای ماهیچه ها زیاد مفید هست.

در واقع، فقر ماده معدنی پتاسیم منجر به ضعف ماهیچه ها، سستی و آسیب مداوم می شود. به همین دلیل، رزانه یک عدد موز میل کنید.

همچنین با مصرف شیرموز می توانید علاوه بر پتاسیم، کلسیم مورد نیاز بدن خود را فراهم کـــرده و به این ترتیب، مواد ضروری برای سلامت ماهیچه ها را به بدن تان برسانید.

 

نوشته درمان های خانگی برای دردهای عضلانی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.