دلایل بروز پادرد

مشکلاتی از قبیل دردپا  و التهاب عضلات پا ناشی از عواملی هست که با سبک خانومدگی و عادت های روزانه ما ارتباط مستقیمی دارد، هستفاده از کفش های پاشنه بلند و به اصطلاح مد یکی از عوامل اصلی بروز دردپا در افراد هست. تایمی صحبت از پادرد می شود، مشکلاتی همچون پینه پا، التهاب عضلات پا و یا ایستادن های طولانی مقصر شآقاه می شوند. اما تعداد دلیل دیگر وجود دارد که به پاهای شما آسیب می رسانند و خیلی به چشم نمی آیند.

کفشی با همان سایز قبلی می خرید

اگر اخیرا سایز پای خود را اندازه نگرفته اید، به احتمال زیاد طبق عادت، سایز اشتباهی را برای کفش هایتان انتخاب می کنید. سایز پا می تواند در اثر افزایش سن یا بارداری افزایش یابد، بنابراین اندازه بودن سایز کفش متداوم اهمیت زیادی دارد.

اگر می خواهید کفشی بخرید که هر روز بپوشید، از یک فرد ماهر بخواهید سایز پایتان را اندازه بگیرد و اگر کفش قبلی تان، پاهای شما را می خانومد (تنگ انجام گرفته هست)، تایم آن رسیده که کنارش بگذارید.

صبح ها به خرید کفش می روید

نه تنها پاهای شما در طول سال رانجام گرفت می کنند، بلکه در طول روز نیز تغییر اندازه می دهند، به عنوان مثال زمانی که عصر می خواهید از محل کارتان به خانه برگردید ممکن هست کفش تان پای شما را بخانومد، در حالیکه صبح موقع بیرون آمدن از خانه، اندازه پایتان بوده هست.

لذا سعی کنید در پایان روز، زمانی که پای شما افزایش باد کـــرده هست، کفش بخرید. موقع خرید کفش هم حتما هر دو لنگه کفش را بپوشید و کمی راه بروید تا ببینید در آنها آسوده هستید یا نه. در حالت ایستاده باید یک سانتی متر بین انگشتان پا و جلوی کفش تان فاصله باانجام گرفت و باید بتوانید انگشت سبابه خود را بین پاشنه خود و پشت کفش وارد کنید.

شما به مد اعتقاد افزایشی دارید تا به کارایی کفش

اساسا کفش های پاشنه بلند به پاها آسیب می رسانند، اما کفش های تخت مثل کفش های عروسکی نیز معقول نیستند. کفش باید حداقل ۲ سانتیمتر پاشنه داشته باانجام گرفت. اگر بخش جلویی کفش تنگ باانجام گرفت، می تواند مشکلاتی ایجاد کند، لذا از خرید کفش های نوک تیز اجتناب کنید.

اضافه وخانوم پیدا کـــرده اید

چاقی می تواند فشار اضافی بر روی پاهای شما وارد کند. هنگام راه رفتن ۲ تا ۳ برابر و هنگام دویدن ۵ برابر وخانوم بدن به پاها فشار وارد می شود. بنابراین در حالی که تعداد کیلو وخانوم اضافی ممکن هست تفاوت زیادی در سایز لباس های شما ایجاد نکند، اما تا حد زیادی بر روی سلامت پاهایتان تاثیر می گذارد.

به کمر، زانو و یا عضله ران تان آسیبی وارد کـــرده اید

اگر نمی توانید راه بروید و در حال هستآسوده و مراقبت از آسیبی هستید که راه رفتن تان را دردناک می کند، حتما پاهایتان ضعیف و سست می شوند. بدن شما به طور طبیعی از ناحیه آسیب دیده محافظت می کند. اما اگر شما درد ناگهانی بدون دلیل و یا درد کمر زیادی دارید، بهتر هست به پزشک مراجعه کنید.

برای هر نوع فعالیتی تنها از یک نوع کفش ورزشی هستفاده می کنید

کفش فوتبال، کفش پیاده روی و کفش مربوط به فعالیت های تناسب اندام، متفاوت هستند. ممکن هست فکر کنید شما می توانید با یک کفش ورزشی نیکو، همه این ورزش ها را به آسودهی انجام دهید، اما انواع مختلف تمرینات ورزشی به کفش های متفاوتی نیاز دارند.

کفش مربوط به تمرینات بدنی، سبک وخانوم هست، با حداکثر انعطاف پذیری و برای حرکت خطی طراحی انجام گرفته هست. کفش پیاده روی اغلب دارای بند چرم رویی هست که آنها را با دوام تر و کمی سنگین تر می کند.

برای ورزش های تناسب اندام، کفش های سبک تر را برای بلند کـــردن وخانومه پیشنهاد می کنند.همچنین برای ورزش های پرتحرک تر مانند تنیس یا بسکتبال باید کفش های سنگین تر را انتخاب کنید.

در باشگاه، فشار زیادی را متحمل انجام گرفته اید

اگر به تازگی تمرینات ورزشی با انجام گرفتت زیاد را انجام داده اید، آسیب فشاری (آسیب ناشی از نیروی تکراری) ممکن هست موجب درد پای شما شود. آسیب های فشاری پا معمولا آسیب زیاد از حدی هست. اگر پاهایتان با هر بار تمرین افزایش صدمه دید و یا دچار تورم پا انجام گرفتید، با پزشک صحبت کنید.

پابرهنه راه می روید

تایمی راه می رویم، ابتدا پاشنه پا را روی زمین می گذاریم، به همین دلیل برای جذب این فشار نیاز به کفش معقولی داریم، مخصوصا تایمی که ما روی سطح سفتی مثل خیابان راه می رویم. کفش همچنین از مفاصل پا حمایت می کند و به آنها اجازه می دهد در حالت روان و خنثی حرکت کنند.

زیاد پابرهنه راه رفتن و یا پوشیدن کفش هایی که تخت یا انعطاف پذیر هستند، فشار افزایشی را روی پاهای شما وارد می کند و خطر آسیب دیدن آن را افزایش می دهد.

به قوس کف پایتان اهمیت نمی دهید

قوس کف پای شما با افزایش سن صاف می شود، بنابراین اگر برای مدت ها از یک نوع کفش هستفاده کـــرده اید، ممکن هست تایم آن رسیده باانجام گرفت که در نوع آن ها تجدید نظر کنید (درد پاشنه پا نشان می دهد نیاز به حمایت افزایشی از قوس کف پا دارید). متخصصان پا در ارزیابی نوع قوس پایتان و راه رفتن می توانند به شما کمک کنند.

آب و املاح بدن تان کم انجام گرفته هست

از دست رفتن آب بدن و یا کاهش میزان پتاسیم، سدیم، کلسیم یا منیزیم در خون می تواند باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه درد پا شود. پس به مصرف آب کافی و تغذیه خود اهمیت دهید.

هانجام گرفتار

شما تایم زیادی را روی پاهای خود می گذرانید، به همین دلیل یک درد ناگهانی پا می تواند بعدا به یک مشکل جدی تبدیل شود، در صورتی که به آن اهمیت ندهید. اگر به تازگی پاهای شما دچار مشکلی انجام گرفته اند، به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را دریابید و متوجه شوید چه اقداماتی برای کاهش درد لازم هست.

منبع:تبیان

نوشته دلایل بروز پادرد اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.