روغن گلرنگ چیست آیا برای شما معقول هست؟

گلرنگروغن های گیاهی می توانند منبع اسیدهای چرب ضروری امگا ۳، ۶ و آنتی اکسیدان ویتامین E باشند. روغن های گیاهی معمولاً در روغن های مونو و تعداد اشباع نانجام گرفته نسبت به چربی های جامد (حیوانات) بالاتر هست. مصرف زیاد چربی های مونو / پلی اشباع نانجام گرفته برای سلامتی کلی توصیه می شود.

چربی ها باید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از کالری روزانه را تشکیل دهند اما با افزایش چربی های تک اشباع نانجام گرفته تا ۳۵ درصد کالری از چربی نیز می تواند مفید باانجام گرفت.
داشتن چربی افزایش از نوع تک اشباع نانجام گرفته مانند آجیل، روغن زیتون، آووکادو، ویژگی رژیم غذایی مدیترانه ای هست. پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای با زیادی از مزایای سلامت از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه هست.
مطالعات نشان داده هست که جایگزین کـــردن چربی های اشباع انجام گرفته یا کربوهیدرات های تصفیه انجام گرفته با چربی های غیر اشباع می تواند برای سلامت قلب مفید باانجام گرفت
با این حال، گرفتن زیاد از حد اسید چرب امگا ۶ در برابر اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن هست خطر التهاب را افزایش دهد.
روغن گلرنگ باید با پخت و پز در درجه حرارت پایین هستفاده شود اما روغن گلرنگ که به مقدار بالای Oleic دارد می تواند در دماهای بالا نیز پخته شود.
بعضی از مزایای روغن گلرنگ وجود دارد اما باید آن را در آرامش و در ترکیب با سایر منابع چربی در رژیم غذایی مصرف کنید.

گلرنگ چیست؟

سایر روغن های ساخته انجام گرفته از زیتون، آفتابگردان، ذرت، بادام زمینی و غیره قابل تشخیص هستند زیرا این غذاها معمولاً در یک رژیم غذایی غربی مصرف می شوند.
گیاه گلرنگ دارای گل های نارنجی / زرد و برگ های نخل هست. گلرنگ گاهی اوقات می تواند به عنوان جایگزینی برای زعفران مورد هستفاده قرار گیرد و در اصل برای ساخت رنگ برای لباس و غذا هستفاده می شود.
گلرنگ همانند گل آفتابگردان هست و هر دو یک روغن مشابه را به صورت تغذیه ای تولید می کند.
گلرنگ در ایالات متحده با حدود ۵۰ درصد از کالیفرنیا و بقیه تولیدات ایالات متحده از مونتانا، داکوتا، آیداهو، کلرادو و آریزونا هست.

انواع روغن گلرنگ

گلرنگ می تواند در دو حالت به دست آید: نخستئیک بالا (تک اشباع نانجام گرفته) و یا linoleic بالا (تعداد اشباع نانجام گرفته). روغن گلرنگ مانند روغن آفتابگردان به طور طبیعی در چربی های غیر اشباع بالا هست.
پایان چربی ها ۹ کیلوکالری در هر گرم انرژی تولید می کنند که افزایشین کالری مصرفی را به همراه می آورد. بنابراین، مانند روغن های دیگر، یک قاشق غذاخوری روغن گلرنگ حدود ۱۲۰ کالری را تهیه می کند.
روغن گلرنگ بالا در نخستئیک باعث افزایش در چربی های تک اشباع نانجام گرفته می شود. روغن گلرنگ نخستئیک بالا به نظر می رسد پایدارتر هست و دارای نقطه دود بالاتری از روغن گلرنگ معمولی هست.
روغن گلرنگ بالا در روغن تک اشباع نانجام گرفته بالاتر هست و می تواند برای پخت با حرارت بالا هستفاده شود. روغن گلرنگ بالاتر از چربی های تعداد اشباع نانجام گرفته باید برای پانسمان یا آشپزی کم حرارت هستفاده شود.

دلیل بعضی ها در مصرف روغن گلرنگ احتیاط می کنند؟

هر دو امگا ۳ و امگا ۶ اسیدهای چرب ضروری برای سلامتی هستند. روغن گلرنگ منبع نیکوی از اسیدهای چرب امگا ۶ هست.
اسیدهای چرب امگا ۶ به تحریک رانجام گرفت مو، تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم تولید مثل کمک می کند. اسیدهای چرب امگا ۳ به عنوان ضد التهابی در نظر گرفته می شوند و برخی از اسیدهای چرب امگا ۶ می توانند در معرض التهاب قرار گیرند.
بنابراین، دریافت تعادل معقول از امگا ۳ و ۶ برای کمک به تنظیم التهاب در بدن حیاتی هست. اکثر آمریکایی ها در رژیم غذایی خود زیاد از حد امگا ۶ را دریافت می کنند و امگا ۳ را به اندازه کافی دریافت نمی کنند.
بنابراین، بعضی از متخصصان سلامت و دانشمندان، ممکن هست میزان مصرف روغنهای حاوی امگا ۶ را محدود و روغن های دارای امگا ۳ را افزایش دهند.
چربی های تعداد اشباع نانجام گرفته، به ویژه در جای چربی اشباع انجام گرفته و کربوهیدرات های تصفیه انجام گرفته، می توانند بخشی از رژیم غذایی قلب سالم باشند که بر اساس برخی تحقیقات انجام انجام گرفته هست.
در مقاله ۲۰۱۳ مطبوعات کانادا، این روغن های دارای امگا ۶ بالا ممکن هست بر اساس برخی مطالعات انجام انجام گرفته برای سلامت قلب مفید نباانجام گرفت.
اطمینان حاصل کنید که غذاهای بالا در امگا ۳ را نیز دریافت می کنید. تحقیقات برای دوز معقول برای اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ و مقدار مطلوب چربی تک اشباع نانجام گرفته در حال انجام هست.

گلرنگ و کاهش وخانوم

مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ اثربخشی روغن گلرنگ یا اسید لینولئیک کانژوگه (CLA) بر وخانوم بدن را در شرکت کنندگان چاق با دیابت نوع ۲ مقایسه کـــرد.
محققین به شرکت کنندگان ۸ گرم اسانس گلرنگ را به مدت ۱۶ هفته و ۸ گرم CLA را به مدت ۱۶ هفته اضافه کـــردند.
در مصرف انرژی، میزان چربی یا کیفیت چربی در بین دو گروه اختلاف معنی داری وجود نداشت.
محققان دریافتند که گروه مکمل گلرنگ میزان BMI یا کل چربی بدن را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش نمی دهد.
با این حال، گروه گلرنگ به میزان قابل توجهی کاهشین چربی تنه را داشتند. گروه CLA کاهشی در BMI و توده چربی بدن را بعد از یک دوره مکمل نشان داد.
محققان نتیجه گرفتند که روغن گلرنگ (فقط ۸ گرم در روز) ممکن هست برای کاهش وخانوم سودمند باانجام گرفت.

روغن گلرنگ و دیابت

همچنین در سال ۲۰۰۹ گلرنگ به میزان قابل توجهی کاهش میزان قند خون ناشتا در شرکت کنندگان در تحقیق را نشان داد.
مطالعات ۲۰۱۱ همچنین دریافت روزانه ۸ گرم روغن گلرنگ در روز را برای ۱۶ هفته به طور قابل توجهی کاهش سطح هموگلوبین A1C و پروتئین واکنشC (یک نشانگر التهاب) را در خانومان چاق مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد.
HDL کلسترول نیکو نیز با مکمل روغن گلرنگ بالاتر بود.
محققان نتیجه گرفتند که روغن گلرنگ، اما نه CLA، ممکن هست عوامل خطر برای عوارض دیابت را بهبود بخانجام گرفت. تحقیقات افزایشی لازم هست اما این مطالعات نشان می دهد روغن گلرنگ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، ممکن هست در تنظیم وخانوم و حتی مدیریت دیابت مفید باانجام گرفت.

  تبليغات

نوشته روغن گلرنگ چیست آیا برای شما معقول هست؟ اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.