فواید سلامتی ورزش کـــردن در آب

آب درمانی و ورزش کـــردن در آب باعث افزایش سلامت و تسکین دردهای مفاصل و ناحیه کمر می شود.ورزش های آبی باعث افزایش گردش خون در بدن و ارتقای سلامت جسمی خواهند انجام گرفت.هر نوع ورزشی برای تندرستی بدن مطلوب هست، اما ورزش‎هایی که با آب سر و کار دارند، فشار کاهشی به بدن وارد می کنند که می‎تواند از زیادی جهت ها برای انسان مفید باانجام گرفت. این به مفهومی آن هست که موقع ورزش در آب، بدن اثری همانند با ورزش در خشکی را تجربه نمی‎کند.
همچنین، ورزش در آب شما را از روتین‎های یکنواخت در باشگاه دور می کند. با انجام ورزش های آبی، شما توان دارید طی مدت زمان انجام تمرین های ورزشی شادابی خود را محافظت کنید. افزون بر این، ورزش در آب سرگرم کننده و لذت قسمت هست.

ورزش در آب برای پایان گروههای سنی، از کودکان تا اشخاص سالمند، مفید هست.
ورزش کـــردن در آب یک نوع فعالیت معالجهی هست که هم از دیدگاه جسمانی و هم از دیدگاه روانی برای آدم مفید هست. در ادامه با بعضی از فواید ورزش در آب زیادتر آشنا می گردیم.

کمک به کاهش وخانوم
ورزش‎های آبی توان دارند به کاهش وخانوم فوری مساعدت کنند. در ورزش های آبی، تمرین های قدرتی و هوازی با مقاومت آب ترکیب می گردند.

بهبود تندرستی مفاصل
ورزش‎های آبی در دسته ورزش های کم فشار قرار دارند، که به ترقی تندرستی مفاصل مساعدت می کنند. موقع انجام یک ورزش آبی، شناوری در آب باعث می شود تا فشار زیادی روی مفاصل وارد نشود.

بهبود انعطاف پذیری و تحرک
اما موقع ورزش در آب، قرار گرفتن بدن در مقابل مقاومت آب به انعطاف پذیری زیادتر و افزایش دامنه حرکت مفاصل مساعدت کننده هست.
ورزش های آبی برای ترقی انعطاف پذیری پشت و قسمت پایین بدن مفید می باشند.
آآب داغ نیکو ترین گزینه برای افزایش انعطاف پذیری هست، زیرا به انعطاف زیادتر عضلات مساعدت می کند.

کاهش فشار خون
هنگامی که در آب ورزش می کنید، مقاومت آب به گردش کارآمدتر خون در سراسر بدن مساعدت می کند.
به طور هم زمان، ورزش‎های آبی شیوه ای مطلوب برای تقویت هستقامت قلبی می باشند. مطالعه‎ای که در سال ۲۰۱۷ در نشریه
European Journal of Preventive Cardiology مطالعه‎ای که در سال ۲۰۱۷ در نشریهEuropean Journal of Preventive Cardiology منتشر گردید، نمایش داد که همانند ورزش در خشکی، ورزش آبی نیز اثر مثبتی در رهستای کاهش فشار خون دارد.

افزایش قدرت عضلانی

هنگامی که در آب ورزش می کنید، عضلات شما بصورت جدی درگیر فعالیت می گردند.

کاهش هسترس
ورزش آبی توان دارد در کاهش هسترس و اضطراب مفید باانجام گرفت. فعالیت در آب توان دارد یکی از آرامش قسمت ترین فعالیت هایی باانجام گرفت که به کاهش هسترس مساعدت می کند. قرار گرفتن در آب برای بدن و ذهن زیاد آرامش قسمت هست.

نیاز نداشتن به امکانات اضافی
تمرینات ورزشی در آب توان دارند بدون هستفاده از هیچ نوع ابزار یا امکانات جانبی انجام گردند.

مقاومت آب باعث می شود تا عضلات دشوار تر کار کنند.
ورزش های آبی، تایمی که بدون وخانومه انجام می گردند، توان دارند به طور خاص برای اشخاصی که از آلام طولانیی، یا بعضی لطمه دیدگی هایی که امکان کار با وخانومه را به آنان نمی دهد، مفید باانجام گرفت.
با این وجود، اگر از دیدگاه کار با وخانومه تنگنا ندارید، توان دارید برای اکتساب نیکو ترین دستاورد موقع انجام ورزش های آبی از آنان هستفاده کنید.

منبع/راهنمای تور

نوشته فواید سلامتی ورزش کـــردن در آب اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.