مطالب تغذیه ای در مورد سیب زمینی

سیب زمینی منبع غنی از کربوهیدرات، فیبر و ویتامین و مواد معدنی هست. کالری کمی دارد.

۱۰۰ گرم سیب زمینی پخته انجام گرفته ۹۰ تا ۱۰۰ کالری  دارد. از این ۹۰ درصد، بخش اعظمی از کالری را قند تشکیل می دهد. حدود ۸ تا ۹ درصد کالری مربوط به پروتئین هست و ۱ الی ۲ درصد آن مربوط به چربی.


فیبر

مقدار زیادی فیبر دارد، بویژه اگر با پوست خورده شود. این فیبر به بهبود عملکـــرد دستگاه گوارش و کاهش کلسترول کمک می کند و در تنظیم قند خون هم نقش دارد. از هر ۱۰۰۰ کالری غذای دریافتی، ۱۴ گرم مربوط به فیبر هست که ۲۸ گرم از رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری را شامل می شود.


ویتامین

پایانی سیب زمینی ها انواعی از ویتامین های گروه بی دارند شامل تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و فولات و ویتامین بی ۶. این ویتامین ها در تنظیم متابولیسم بدن نقش دارند. ۱۰ درصد نیاز روزانه ی ویتامین سی را تامین می کند. ویتامین سی برای کارکـــرد دستگاه ایمنی بدن مورد نیاز هست.  پایانی سیب زمینی ها مقدار کمی ویتامین آ دارند که برای بهبود و سلامت بینایی لازم هست. در سیب زمینی های شیرین، مقدار زیادی ویتامین  A وجود دارد.


مواد معدنی

سیب زمینی منبع معقولی برای پتاسیم هست، که در عملکـــرد عضلات و ضربان قلب نقش دارد. سیب زمینی های شیرین و با پوست قرمز ۱۰ درصد میزان نیاز پتاسیم توصیه انجام گرفته را شامل می شود. مقادیر کمی کلسیم، منیزیوم و فسفر هم در آن وجود دارد.


ترجمه انجام گرفته از وبسایت: livestrong.com

نوشته مطالب تغذیه ای در مورد سیب زمینی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.