مطالب تغذیه ای در مورد پنیر

پنیر می تواند به عنوان یک غذای تکمیل یا میان وعده مصرف شود. می توان آن را به صورت برش، همراه تخم مرغ و یا برای صبحانه، ساندویچ و یا سالاد ( پنیر فتا ) هستفاده کـــرد، پنیر پارمسان در پهستا کاربرد دارد و یا پنیر موزورلا. پنیر منبعی برای زیادی از مواد مغذی اساسی و ضروری هست شامل پروتئین های با کیفیت بالا و می تواند بخشی از رژیم غذایی منظم و سالم باانجام گرفت.


محتوای کالری

۱ اونس ( ۲۸ گرم )  افزایش انواع پنیرها ۹۵ تا ۱۲۰ کالری دارد، اگر چه این میزان کالری در پنیر فتا کم تر هست و ۷۵ کالری دارد. غذاهای با کالری های بالا، برای مثال پنیر های پر چرب، باعث اضافه وخانوم می شوند. پنیر سوئیسی را می توان به عنوان چاشنی سوپ پیاز و یا پنیر پارمسان را می توان در املت هستفاده کـــرد.


چربی پنیر

۲۸ گرم  پنیر چدار ۹.۴ گرم چربی و ۶ گرم چربی اشباع دارد و ۲۸ گرم پنیر  بری ۷.۸ گرم چربی دارد و ۴.۹ گرم چربی اشباع. چربی اشباع  سطح کلسترول را افزایش می دهد.  پنیر از منابع اصلی چربی سالاد در رژیم غذایی معمولی آمریکایی هست.


کلسیم پنیر

۲۸ گرم پنیر چدار، ۲۰۰ میلی گرم کلسیم دارد، و یا ۲۰ درصد ارزش غذایی روزانه از رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری. پنیر نرم کلسیم کاهشی دارد.  کلسیم برای حفظ قوام هستخوان لازم هست. بهتر هست پنیر مصرفی غنی از ویتامین D باانجام گرفت تا توانایی جذب کلسیم افزایش شود.


سدیم در پنیر

۲۸ گرم از پنیر چدار ۲۴۷ میلی گرم کلسیم دارد.  افزایش پنیر ها سدیم دارند چون در روند پردازش و تهیه  به آن ها سدیم اضافه می شود.  رژیم غذایی پر نمک ( سدیم) خطر بیماری قلبی، بیماری کلیوی و سکته ی مغزی را افزایش می دهد و افراد سالم باید دریافت  روزانه ی نمک را به ۲۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند. ۲۸ گرم از پنیر کم نمک تنها ۴ میلی گرم سدیم دارد.


ترجمه انجام گرفته از: livestrong.com

نوشته مطالب تغذیه ای در مورد پنیر اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.