مطالب تغذیه ای در مورد گردو

این میوه از درخت گردو به دست می آید و در سرتاسر دنیا رانجام گرفت می کند. دو فرم شناخته انجام گرفته ی آن گردوی انگلیسی و سیاه هست.  پوسته ی خارجی آن سفت و ضخیم هست. این میوه منبعی برای چربی، پروتئین  و ویتامین و مواد معدنی هست. هر واحد آن ۱۸۵ کالری دارد.


پروتئین

گردو پروتئین دارد، و برای رانجام گرفت و ترمیم پایان بافت های بدن، سلول ها و اندام ها ضروری هست. یک واحد آن ۴.۳۲ گرم پروتئین دارد. آقاان به ۵۶ گرم پروتئین در روز و خانومان به ۴۶ گرم نیاز دارند. گردو پروتئین های ناتکمیلی دارد، به این معنی که یک یا تعداد افزایشی از آمینواسید های ضروری را ندارد.


چربی ها

گردو مملو از چربی هست. منبع نیکوی برای آلفا لینولئیک اسید، امگا ۳ هست و می تواند التهاب را کاهش دهد و خطر بیماری های دژنراتیو مثل  بیماری  قلبی و سرطان را کاهش می دهد. گردو اسید چربی امگا ۶  و  چربی غیر اشباع دارد. بالغین می بایست بین ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری کل روزانه را از چربی دریافت کنند.


ویتامین ها

گردو منبع نیکوی برای ویتامین فولات هست. فولات در ساخت گلبول های قرمز خون و DNA و پیشگیری از آنمی ( کم خونی) نقش دارد. ۱ واحد آن ۲۸ میکروگرم فولات دارد. بالغین به ۴۰۰ میکروگرم فولات در روز نیاز دارند. این میوه منبع نیکوی برای ویتامین B6 هست، که یک ویتامین محلول در آب هست و برای متابولیسم چربی و پروتئین و کربوهیدرات نقش دارد. مقادیر کمی از سایر ویتامین های گروه B را شامل می شود مثل نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین.


مواد معدنی

گردو منبعی برای روی هست، ماده ی معدنی هست که برای ترمیم زخم، حس بویایی، عملکـــرد سیستم ایمنی و زیادی از آنزیم ها ضروری هست. یک واحد آن ۰.۸۸ میلی گرم روی دارد. خانومان به ۸ میلی گرم روی در روز نیاز دارند و آقاان ۱۱ میلی گرم روی در روز نیاز دارند. گردو منبعی برای منیزیوم هست، ۱۴ درصد مقدار روزانه ی توصیه انجام گرفته برای خانومان و ۱۱ درصد برای آقاان را شامل می شود.


ترجمه انجام گرفته از: livestrong.com

نوشته مطالب تغذیه ای در مورد گردو اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.