مفیدترین تمرینات ورزشی برای قلب و عروق

مفیدترین تمرینات ورزشی برای قلب و عروق

برخی تمرینات ورزشی معقول برای قلب و عروق هستند. با هستفاده از این تمرینات می توانید به سوزاندن چربی های اضافی بدنتان بپردازید و عارضه های قلبی و عروقی را از خود دور کنید. برخی اصول را در حین انجام این تمرینات باید در پیش بگیرید که درادامه دراختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

تمرینات قلبی عروقی در ۳ فاز تعداد، انجام گرفتت و مدت زمان انجام ورزش طراحی انجام گرفته اند. این نوع تمرینات نیاز به یک دوره گرم کـــردن قبل از وارد انجام گرفتن به فاز انجام گرفتت و یک دوره سرد کـــردن بدن بعد از اپایان آخرین حرکت دارند.

این ورزش ها انجام گرفتت ضربان قلب و سرعت تنفس را در سطوح متوسط تا انجام گرفتید افزایش می دهد. ورزش های قلبی عروقی مربوط به فعالیت های ورزشی می شود که دنبال نهایی آنها تقویت سیستم قلب و عروقی هست.

تمرینات قلبی شایع عبارتند از پیاده روی سریع، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، قایق رانی و اسکی. در بدنسازی دستگاه های قلبی عروقی مانند تردمیل، اسکی فضایی، دوچرخه ثابت، دستگاه پله و … قابل هستفاده هستند.

مفیدترین تمرینات ورزشی برای قلب و عروق

گرم کـــردن و حرکات کششی: به طور سنتی، مربی شما قبل از انجام هر گونه ورزش انجام گرفتید به شما کشش های نخستیه و تمریناتی برای گرم کـــردن بدن ارائه می دهد. گرم کـــردن ۵ تا ۱۰ دقیقه نخست ورزش و با انجام گرفتت کم، ماهیچه ها را برای انجام ورزش آماده می کند و به طور پیوسته و منظم ضربان قلب را افزایش می دهد. توصیه به شروع ورزش با حداکثر ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش ضربان قلب هست. اغلب دستگاه ها پلن هایی برای گرم کـــردن دارند که شما می تونید از آنها هستفاده کنید. در غیر این صورت قبل از رفتن روی دستگاه، خودتان حرکاتی برای گرم انجام گرفتن انجام دهید.

نوشیدن آب: فراموش نکنید که شما حرکاتی را در سالن انجام می دهید که برای وضعیت هوای آزاد در نظر گرفته انجام گرفته اند. به طور منظم قبل، در حین و بعد از تمرین تعداد جرعه آب بنوشید.

خنک کـــردن بدن: بعد از این که تمرینات قلبی در محدوده دنبال ضربان قلب انجام انجام گرفت باید به اندازه ۵ تا ۱۰ دقیقه با انجام گرفتت کاهش این حرکات را به منظور خنک کـــردن بدن انجام دهید. به طور سنتی شما می توانید با حرکات ملایم کششی تمرینات ورزشی خود را به اپایان برسانید.

هر تعداد تایم یکبار تمرینات قلبی عروقی انجام شود؟

کالج پزشکی ورزشی آمریکایی توصیه می کند که سه تا ۵ روز در هفته این ورزش ها باید انجام شوند. ورزش های انجام گرفتید را به فاصله یک روز هستآسوده می توان انجام داد. در این میان پیاده روی، حرکات کششی یا یوگا برای ساخت و تعمیر عضلات مفید هست.

مدت زمان انجام ورزش چقدر باانجام گرفت؟

برای بهره مندی از مزایای قلبی عروقی، دنبال انجام ۲۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش های قلبی در هر جلسه هست. به صورت حتم این میزان ورزش به غیر از زمان هایی هست که شما صرف گرم کـــردن یا سرد کـــردن بدن خود می کنید.

مفیدترین تمرینات ورزشی برای قلب و عروق

انجام گرفتت این ورزش ها چقدر باانجام گرفت؟

هنگامی که شروع به اجرای یک پلن تناسب اندام می کنید، بر روی انجام گرفتت آن باید تمرکز داشته باشید. اگر تمرینات شما افزایش روی پیاده روی متمرکز هست، باید روی تعداد دقیقه های آن دقت داشته باشید. میزان پیاده روی شما طبق یک قانون کلی باید در هر هفته ۱۰ درصد افزایش داشته باانجام گرفت.

رایج ترین اشتباهات

اگر برای سوزاندن چربی ورزش های مربوط به قلب و عروق را انـجام مـی دهـید، حـتـــما لازم هست شایع ترین اشتباهات حین انجام این ورزش ها را بشناسید:

انجام این ورزش ها با انجام گرفتت کم و به مدت طولانی: از آنجا که ضربان قلبتان به میزان کافی بالا نباانجام گرفت، بدن نتیجه ای از این تمرینات نخواهد گرفت. ضربان قلب بالا افزایش باعث سوزاندن چربی می شود. به طور مثال، شما در یک تمرین ورزشی با انجام گرفتت کم در ۲۰ دقیقه، ۱۰۰ کالری می سوزانید در حالیکه در تمرینات ورزشی با انجام گرفتت زیاد در ۱۰ دقیقه، ۱۶۰ کالری می سوزانید.

وارد نکـــردن قد و وخانوم دقیق خود را در دستگاه کاردیو: دستگاه نخواهد توانست خود را با هشدارات مربوط به شما تنظیم کند و بنابراین پاسخ درستی هم نخواهد داد.

نوشیدن نوشابه های انرژی زا قبل از انجام تمرینات: با انجام این کار، سوزاندن کالری هایی که قبل هستفاده کـــرده اید متوقف می شود. بیاد داشته باشید که نوشابه های انرژی زا برای ورزشکاران هستقامت ساخته انجام گرفته اند و با توجه به کالری بالایی که دارند، مطمئنا قند و چربی اضافی دارند.

انجام تمرینات ورزشی با شکم خالی: افراد زیادی دچار این تصور نادرست هستند که با این کار، به طور خودکار شروع به سوزاندن بافت های چربی می کنند. تحقیقات زیادی نشان داده هست که شما نباید به خود گرسنگی طولانی مدت بدهید اما نیکو هست که ۴۵ دقیقه تا یک ساعت قبل از شروع تمرینات چیزی نخورید.

تصور اینکه انجام این تمرینات ورزشی می تواند جبرانی برای عادات بد خانومدگی باانجام گرفت: خوردن غذاهای ناسالم،الکلی و نداشتن خواب کافی از جمله عادات بدی هستند که بعضی حین انجام این تمرینات در نظر دارند. تغذیه متعادل، خواب کافی و ورزش مداوم برای داشتن اندامی معقول و ایدآل و نگاه داشتن وخانوم دلخواه ضروری هست و از جمع انجام گرفتن چربی در بدن جلوگیری می کند.

منبع: آوای سلامت

نوشته مفیدترین تمرینات ورزشی برای قلب و عروق اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.