مواد غذایی پرکالری که تاثیری روی وخانوممان نمیگذارند

مواد غذایی پرکالری که تاثیری روی وخانوممان نمیگذارند

برخی مواد غذایی کربوهیدارت بالایی دارند. برخی افراد برای پیشگیری از اضافه وخانوم و چاقی خود از مصرف این مواد غذایی پرهیز میکنند. ولی برخی از این مواد غذایی را می توانید به آسودهی و بدون هیچ دغدغه ای در زمینه اضافه وخانوم میل کنید. در ادامه به راهنمایی های تغذیه ای در مورد این مواد غذایی اشاره خواهیم کـــرد.

برخی مواد غذایی اگرچه کالری بالایی دارند، مصرف آنها برای شما ضروری هست.

برخی از اقلام غذایی پرکالری سرشار از مواد مغذی برای بدن هستند و مصرف آنها نه تنها شما را چاق نمی کند بلکه راهی برای جلوگیری از ابتلا به شرایط خطرناک پزشکی هست:

آووکادو: سرشار از چربی های غیر اشباع، آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن هست و مصرف آن به بهبود وضعیت حافظه کمک می کند، کلسترول ال دی ال را کاهش می دهد و باعث افزایش سطح کلسترول نیکو یا همان اچ دی ال می شود. مصرف آووکادو جلوگیری کننده از بیماری های قلبی هست. از آنجا که یک عدد آووکادو حاوی ۳۰ گرم چربی و ۳۲۲ کالری هست، هر روز می توانید یک و نیم عدد از این میوه مصرف کنید.

مواد غذایی پرکالری که تاثیری روی وخانوممان نمیگذارند

آجیل و دانه ها: انواع آجیل سرشار از چربی های مفید، فیبر، ویتامین ای، منیزیم، روی، فولات و پتاسیم هستند. به صورت حتم باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید زیاده روی کنید. بادام و پسته افزایشین میزان کالری را ارائه می کنند. مصرف حدود ۲۳ عدد بادام یا ۴۹ عدد پسته معادل دریافت ۱۶۰ کالری هست. با تقسیم بندی معقول و رعایت اعتدال در مصرف می توانید اهداف کاهش وخانوم خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید و به حفظ سلامت کلی بدن کمک کنید.

روغن زیتون: یک بخش اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای هست و مصرف آن به طور مستقیم با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی سرطان ها ارتباط دارد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای حفظ سلامت هستخوان ها نیز مفید هست. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۲۰ کالری دارد، از این رو، بهتر هست از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزیجات هستفاده شود. هستفاده از روغن زیتون به همراه حمص به عنوان یک میان وعده سالم که به نیکوی احساس سیری را در انسان ایجاد می کند نیز برای کاهش وخانوم زیاد توصیه انجام گرفته هست.

سیب زمینی: شاید به دلیل وجود کربوهیدرات، سیب زمینی منطقهت تعدادانی در بین مواد غذایی نداشته باانجام گرفت اما فراموش نکنید که این ماده غذایی سرشار از آهن، پتاسیم و فیبر هست. یک سیب زمینی متوسط همراه با پوست ۱۶۱ کالری دارد. سیب زمینی را به همراه کره، نیر، خامه ترش یا بیکن مصرف نکنید. نوع پخته انجام گرفتن آن همراه با کمی نمک و روغن زیتون، یکی از سالم ترین وعده های غذایی هست.

مواد غذایی پرکالری که تاثیری روی وخانوممان نمیگذارند

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریبا ۹۴ کالری دارد. ۴ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی، و ۳ گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را میتوانید به آسودهی با غذاها مخلوط کنید. این کره را میتوانید در انواع مختلف تهیه کنید مثلا نوعی که در تکه های بادام زمینی هم هست و یا نوعی که تکمیل مخلوط انجام گرفته هست. کره بادام زمینی که طبیعی باانجام گرفت نشانه اش این هست: تایمی در قوطی آن را باز میکنید روغن باید بالایش جمع انجام گرفته باانجام گرفت و برای هستفاده مجبورید ابتدا آن را هم بخانومید. همچنین کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگهداری کنید.

تخم مرغ: یک تخم مرغ معمولی دارای ۷۰ کالری هست. ۵ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات. پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساخت عضله به بدن کمک می کند، چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا می کند و همچنین میزان تستوسترون را افزایش می دهد. تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ هست که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک می کند. یک عنصر به نام کولین نیز هست که در زرده تخم مرغ پیدا می شود. کولین باعث کاهش ساخت چربی در قلب می شود و به بازسازی سلول ها کمک می کند. همچنین مشخص انجام گرفته روی خلق و خو هم تاثیر دارد./

منبع:آوای سلامت

نوشته مواد غذایی پرکالری که تاثیری روی وخانوممان نمیگذارند اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.