نحوه خوابیدن شما نشان می دهد که به چه بیماری مبتلا هستید!

نحوه خوابیدن خواب آسوده خواب اتاق خواب

حدود یک سوم از طول عمر هر فرد سالم در خواب سپری می شود؛ از این رو خواب از اهمیت بالایی برخوردار هست. به تازگی محققان به نتایج جالبی در رابطه با نحوه خوابیدن افراد دست یافته اند. با هستفاده از این یافته ها می توان هرگونه بیماری و یا مصرف مواد مخدر و دخانیات را از نحوه خوابیدن فرد تشخیص داد. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

شیوه هستآسوده، وضعیت قرار گرفتن بدن، میزان خواب و حتی نوع خواب‌هایی که فرد می‌بیند همگی نشان دهنده وضعیت سلامت جسمی، روحی و حتی شخصیت اجتماعی افراد هست.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود بر روی زیاد از پنج هزار فرد بزرگسال دریافتند شیوه هستآسوده افراد می‌تواند هشدارات فراوانی از آنها در اختیار پزشکان قرار دهد.

براساس این پژوهش ها، افرادی که دارای سطح تحصیلات بالا هستند افزایش به سمت چپ شانه خود می‌ خوابند که این موضوع سبب وارد آمدن فشار به قلب و دیدن کابوس شبانه می‌شود.

همچنین افرادی که قهوه می‌نوشند یا سیگار مصرف می‌کنند افزایش بر روی شانه رهست خود می‌خوابند؛ براساس پژوهش‌ها انسان‌ها به تعدادین حالت زمان خواب هستآسوده می‌کنند که برخی از مشهورترین آنها عبارتند از: هستار فیش (Star fish)، خواب آزادانه (Freestyle)، به پهلوی چپ (left side)، به پهلوی رهست (right side) به روی شکم (stomach slumper) و فرانت اسلیپر (Front sleeper) که هریک ازاین حالت‌ها نشان دهنده وضعیت روحی و خلق و خوی افراد هست، به صورت حتم این نام گذاری ها حتمی و قراردادی نیست و نام گذاری های دیگری نیز دردنیا برروی آنها وجود دارد.

نحوه خوابیدن خواب آسوده خواب اتاق خواب

هستآسوده بر روی پهلوی چپ یا رهست تقلید ناخودآگاه از وضعیت جنینی هست که سبب ایجاد خواب عمیق و حالت Rem در فرد می‌شود. در این حالت تعمیر و بازسازی بافت و سلول‌های بدن انجام می‌شود.

خوابیدن بر روی شکم باعث ایجاد آپنه تنفسی، خروپف، دل درد، گرفتگی عضله و مهره‌های کمر می‌شود و به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از هستآسوده به این شیوه خودداری کنند، به ویژه بانوان باردار درصورت هستآسوده به این شیوه امکان دارد دچار سقط جنین شوند.

براساس پژوهش‌ها حالت هستار فیش بهترین شیوه برای هستآسوده، رفع خستگی و افزایش انرژی پس از بیداری هست. در این شیوه دست‌ها بر روی متکا قرار داده انجام گرفته و کمر برروی تشک به صورت صاف قرار می گیرد. از نظر روانشناسی نیز افرادی به این شیوه هستآسوده می‌کنند که دچار هسترس نیستند و از آرامش نیکوی برخوردار هستند.

اما افزایش افراد به دلیل هسترس زیاد از حد معمولاً به حالت جنینی هستآسوده می‌کنند، براساس پژوهشی همسو افرادی که به شغل‌های صنعتی، حمل و نقل، ساختمان سازی و به طور کلی کار‌های فیزیکی مشغول هستند افزایش به پهلوی رهست می‌خوابند.

براساس پژوهش‌ها افراد در رده سنی ۴۵ الی ۵۴ سال افزایش به پهلوی چپ یا رهست خود می‌خوابند.

ابتلا به بیماری، احساس درد عضلانی، درجه حرارت اتاق خواب، داشتن هسترس و نگرانی قبل از خواب و مواردی از این دست همگی بر کیفیت خواب اثر می‌گذارند و می‌توانند سبب بدخوابی و بی خوابی در فرد شوند.

مصرف غذا‌های پرچرب، شور، نوشابه‌های گاز دار و شیرین، نوشیدنی‌های حاوی کافئین و مصرف سیگار و مواد دخانی نیز می‌توانند سبب بی خوابی در افراد شوند.

کارشناسان به افراد سیگاری توصیه می‌کنند در ساعت‌های پایانی روز سیگار نکشند، زیرا باعث بی خوابی و آسیب انجام گرفتید به ریه آنها می‌شود.

 

منبع: باشگاه رویدادنگاران

نوشته نحوه خوابیدن شما نشان می دهد که به چه بیماری مبتلا هستید! اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.