نحوه صحیح هستفاده از کوله پشتی

وسایل کوله پشتی کآقارد ناشی از کوله پشتی سیستم اسکلتی بدن پیاده روی با کوله پشتی

هستفاده صحیح از کوله پشتی و کیف هایی که بر روی شانه حمل می شود باعث می شود از ابتلای افراد به اختلالات ناشی از سیستم اسکلتی بدن جلوگیری شود و فشار وخانوم کوله پشتی به صورت موازی و مساوی بر روی بدن تقسیم شود.
بهترین راه برای شروع این هست که با اعمال عادت های نیکو، وسایلی را درکوله پشتی قرار دهید که مورد نیاز هست. با فرخانومد خود تصمیم بگیرید که چه وسایلی مورد نیاز هست و چه وسایلی می تواند حذف شود. فقط آنچه را که نیاز دارید بسته بندی کنید و در کوله پشتی خود قرار دهید.

محققان کایروپراکتیک (درمان مشکلات اسکلتی) در کانادا تاکید دارند که وخانوم کیف یا کوله پشتی مدرسه باید کاهش از ۱۵ درصد وخانوم کودک باانجام گرفت.

به نقل ایرنا، محققان انجمن کایروپراکتیک کانادا (CCA) در مقاله ای با عنوان ‘ ۹ گام برای اطمینان از هستفاده درست فرخانومد شما از کوله پشتی’ به بررسی چگونگی هستفاده از کوله پشتی و وخانوم معقول آن پرداخته اند.

در این مقاله آمده هست: ‘ این نکته اهمیت دارد که هستفاده درست از کوله پشتی از سنین پایین فرخانومد شما آغاز شود. اگر کوله پشتی در مدت زمان طولانی و بصورت نادرست هستفاده شود، نه تنها باعث ایجاد درد در شانه یا گردن می شود، بلکه می تواند منجر به تغییر در وضعیت ایستادن و راه رفتن شود ‘.

در ادامه این مقاله به ۹ گام برای اطمینان از اینکه کودکان به درستی از کوله پشتی خود هستفاده می کنند، اشاره انجام گرفته هست:

۱- بسته بندی سبک را تشویق کنید:

بهترین راه برای شروع این هست که با اعمال عادت های نیکو، وسایلی را درکوله پشتی قرار دهید که مورد نیاز هست. با فرخانومد خود تصمیم بگیرید که چه وسایلی مورد نیاز هست و چه وسایلی می تواند حذف شود. فقط آنچه را که نیاز دارید بسته بندی کنید و در کوله پشتی خود قرار دهید.

۲- بار آن را به طور مساوی پخش کنید:

کوله پشتی برای توزیع وخانوم به طور مساوی ساخته انجام گرفته هست. اطمینان حاصل کنید که سنگین ترین وسایل در نزدیک ترین نقطه به وسط پشت کودک قرار دارد. این نقطه، مرکز ثقل خود را تثبیت می کند و به جلوگیری از خمیده انجام گرفتن، کج راه رفتن یا به جلو افتادن، کمک می کند.

۳- اطمینان حاصل کنید که وخانوم کوله پشتی معقول هست:

در حالت ایده آل، کوله پشتی نباید افزایش از ۱۰ تا ۱۵ درصد وخانوم بدن مصرف کننده باانجام گرفت. این به ویژه برای کودکان کوچکتر اهمیت دارد.

۴- با پاهای خود بلند شوید:

به کودک خود بیاموزید که کوله پشتی خود را روی زمین پشت سر خود قرار دهد، زانوها را خم کند، دستان خود را داخل بندهای کوله پشتی کند و با کوله پشتی بلند شود.

۵- اطمینان حاصل کنید که بندهای کوله پشتی محکم هست:

کوله پشتی باید روی هر دو شانه به طور ایمن و معقول و بر روی حد فاصل پشت بدن قرار گیرد. اگر کوله پشتی روی باسن حلق آویز شود، بندهای کوله محکم و معقول نیست و با تنظیم معقول می توان آن را درست هست.

۶- از فرخانومد خود بپرسید آیا هنگام هستفاده از کوله پشتی احساس ناآسودهی می کند:

حتی اگر به ظاهر کوله پشتی درست قرار گرفته باانجام گرفت، ممکن هست فرخانومد شما احساس نیکوی نداشته باانجام گرفت. از کودکان بپرسید که آیا کوله پشتی برای آنها آسوده هست یا خیر. اگر آنها می گویند اینطور نیست، سعی کنید دریابید که دلیل آن چیست و آیا می توان با تنظیم کـــردن کوله پشتی، آن را برطرف کـــرد.

۷- بطور مداوم آسودهی کودکان خود را کنترل کنید:

مطمئن نباشید که اگر کوله پشتی را درابتدای سال تحصیلی تنظیم کـــرده اید را برای کل سال همینگونه باقی می ماند. ممکن هست یک بند تنگتر یا گُشادتر انجام گرفته باانجام گرفت، ممکن هست در مواقع خاصی کمی سنگین تر باانجام گرفت یا شاید وسایل در کیسه در برخی روزها در یک طرف کوله پشتی، سنگینی کنند. با بررسی روزانه کوله پشتی نه تنها به آسودهی فرخانومدتان بلکه به عادت های نیکو برای خانومدگی کمک می کنید.

۸- هر دو بند کوله پشتی را هستفاده کنند:

فرخانومدتان را متداوم تشویق کنید تا کوله پشتی خود را با هر دو دست بگیرد. اگر کوله پشتی را روی یک شانه یا یک بازو نگه دارد منجر به بروز مشکلاتی در فردا خواهد انجام گرفت.

۹- کاهش زمان هستفاده از کوله پشتی:

بهتر هست در مکان های امن، کودکان تشویق شوند که کوله پشتی های خود را در کناری بگذارند و کاهش آن را بر دوش خود قرار دهند.

کایروپراکتیک (Chiropractic) زیر شاخه ای از درمان های مکمل و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان از جمله کآقارد یا درد گردن هست.

منبع/عصر ایران

نوشته نحوه صحیح هستفاده از کوله پشتی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.