هرگز با هسترس نخوابید

دیدن کابوس دیدن خواب‌های آشفته و کابوس خواب سبک خواب آلودگی و سردرد بی خوابی بد خوابی

روانپزشکان در زمینه خوابیدن با هسترس و نگرانی به بیمارانشان هانجام گرفتار داده اند. از نظر آن ها این افراد در معرض انواع سکته های قلبی و مغزی قرار دارند. خوابیدن با خشم و تنش های روانی آسیب های فراوانی برای سلامت روحی و جسمی ما در بردارد. به راهنمایی های پزشکی در این زمینه دقت کنید.

قبل از آماده انجام گرفتن برای هستآسوده شبانگاهی باید ذهن خود را آرام کنید زیرا عصبانیت به خواب شما نیز منتقل می‌شود.

زیادی از افراد زمانی که روز بد سرشار از حادثه و نگرانی، دعوا و تنش را به پایان می‌برند شب نیز دچار کابوس می‌شوند، علت این امر ناتوانی در کنترل ذهن و ایجاد آرامش هست و مسبب ابتلای فرد به بیماری‌های مختلف می‌شود.

دانشمندان دانشگاه ایالتی آیووا در آمریکا به تازگی با مطالعه برروی ۴۳۶ داوطلب بزرگسال و اندازه گیری میزان خشم آن‌ها دریافتند هرچه میزان ناآسودهی و هسترس روحی افزایش باانجام گرفت به همان اندازه کیفیت خواب نیز کاهش می‌یابد.

بی خوابی, بد خوابی, دیدن خواب‌های آشفته و کابوس, خواب سبک, خواب آلودگی و سردرد پس از بیدار انجام گرفتن از خواب همگی در اثر کنترل نکـــردن خشم و عصبانیت قبل از خواب به وجود می‌آید.

براین اساس کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند با انجام راهکارهایی، چون مکالمه با فردی که دچار عصبانیت نسبت به او انجام گرفته اید، انجام ورزش هایی، چون یوگا و مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی و یا تماشای فیلم مورد علاقه، نوشیدن آب و مایعات، کم کـــردن نور، صحبت با دوستان، نوشتن احساسات برروی کاغذ و روش‌هایی از این طریق خشم را کنترل و خود را آرام کنید تا خوابی آسوده داشته باشید.

دیدن کابوس دیدن خواب‌های آشفته و کابوس خواب سبک خواب آلودگی و سردرد بی خوابی بد خوابی

کارشناسان هانجام گرفتار می‌دهند دیدن کابوس، بدخوابی و بی خوابی در دراز مدت می‌تواند سبب آسیب به سلامت جسمی و روحی و ابتلا به بیماری هایی، چون سرطان، دیابت، فشارخون بالا، آلزایمر، افسردگی و چاقی شود.

برای داشتن خوابی آسوده فضای اتاق خواب نیز زیاد حیاتی هست، نظافت اتاق، هستفاده از نور‌هایی ملایم در دکوراسیون، رنگ دیوار‌ها و پرده، هستفاده از گل یا میوه سیب برای ایجاد رایحه خوش، درجه تاریکی و دمای اتاق همگی در کیفیت خواب اثر دارند.

بارعایت موارد بالا می‌توانید حتی در پرهسترس ترین زمان‌ها در خانومدگی، خوابی آسوده با فراغ بال داشته باشید و با تمرکز و انگیزه بالا ازخواب بیدار انجام گرفته به انجام کار‌های خود بپردازید.

باشگاه رویدادنگاران

نوشته هرگز با هسترس نخوابید اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.