هستفاده از لکتین ها در رژیم غذایی

مواد غذایی گیاهی مصرف لکتین غذاهای مغذی رژیم غذایی بدون لکتین بیماری های قلبی

یکی از رژیم های غذایی که همواره مورد توجه و هستفاده افراد به منظور لاغری و تناسب اندام قرار می گیرد، رژیم غذایی حاوی  لکتین ها بود که دکتر سلام شما را در این پست با فواید و عوارض لکتین ها آشنا می نماید.

مزایای احتمالی رژیم غذایی بدون لکتین

برخی از دانشمندان معتقدند که لکتین ها مضر هستند و باعث التهاب می شوند. یک مقاله قدیمی تر لکتین ها را به بیماری های خود ایمنی مرتبط می کند، از جمله بیماری سلیاک، دیابت و آرتریت روماتوئید.

التهاب دراز مدت با زیادی از بیماری های جدی پزشکی مرتبط هست، از جمله بیماری های قلبی، سرطان و افسردگی.

یک رژیم غذایی بدون لکتین میتواند راهی برای کاهش التهاب در بدن باانجام گرفت. با این حال، تحقیقات افزایشی لازم هست.

خطرات و عوارض جانبی رژیم غذایی بدون لکتین

رژیم غذایی بدون لکتین یک پلن محدود کننده هست که ممکن هست بعضی از افراد برای مدت طولانی آن را پیگیری کنند. این طرح همچنین محدود کـــردن یا حذف زیادی از غذاهای مغذی مانند غلات و حبوبات، لوبیا و سبزیجات خاص هست.

تحقیقات نشان داده مصرف کل دانه ها می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کمک کند.

میوه ها و سبزیجات همچنین دارای مزایای بهداشتی زیادی هستند. اما باید توجه داشت که خوردن میوه ها و سبزیجات افزایش ممکن هست خطر بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی و ریوی را به دنبال داشته باانجام گرفت.

رژیم غذایی بدون لکتین ممکن هست برای گیاهخواران دشوار باانجام گرفت زیرا میوه ها، آجیل ها، دانه ها و غلات تکمیل پروتئین گیاهی را تولید می کنند.

حبوبات، دانه های تکمیل، و میوه ها و سبزیجات نیز فیبر غذایی را فراهم می کنند. رژیم غذایی بدون لکتین ممکن هست منجر به کاهش میزان مصرف فیبر غذایی شود.

غذاهای زیر برای افرادی که سعی در محدود کـــردن مصرف لکتین خود دارند توصیه می شود:

– سیب زمینی شیرین پخته انجام گرفته

– برگ سبز

– سبزیجات cruciferous مانند بروکلی و جوانه های بروکسل

– مارچوبه

– سیر و پیاز

– کرفس

– قارچ

– آووکادو

– زیتون یا روغن زیتون

افراد تایمی لاکتین کمی هستفاده می کنند باید غذاهای زیر را محدود می کنند:

– حبوبات، مانند لوبیا، نخود فرنگی، عدس و بادام زمینی

– سبزیجات مانند بادمجان، فلفل، سیب زمینی و گوجه فرنگی

– میوه، اگر چه میوه های فصلی مجاز هست.

نتیجه گیری

در حالی که لکتین ها ممکن هست سبب آسیب شوند، پژوهش های قوی برای حمایت از مزایای خوردن غذاهای گیاهی وجود دارد.

زیادی از گیاهان در میزان لکتین بالا هستند، اما سطح لکتین می تواند به طور قابل توجهی بین انواع گیاهان متفاوت باانجام گرفت. انواع مختلفی از لکتین ها وجود دارد و بعضی از آنها سودمند هستند.

منبع/شفاآنلاین

نوشته هستفاده از لکتین ها در رژیم غذایی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.