کاهش ابتلا به آلزایمر با هستفاده از این رژیم غذایی

کلم بروکلی

زوال عقل یکی از خطرناک ترین و ناآسوده کننده ترین شرایطی می باانجام گرفت که هر فرد می تواند در طول خانومدگی خود با آن رو به رو شود. ولی ابداً جای نگرانی نیست چون می توانید با هستفاده از رژیم غذایی معقول از ابتلا به آلزایمر تا حدود زیادی جلوگیری کنید. در این مقاله از دکتر سلام رژیم غذایی که ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد را آماده کـــرده ایم. با ما همراه شوید.

زوال عقل یک اختلال مزمن یا پایدار در فرفرداای مغزی هست که ناشی از بیماری یا آسیب به مغز بوده و علائم آن، اختلالات حافظه، تغییرات شخصیتی و هستدلال معیوب هست.

طبق گزارشات قبلی، حدود ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و هرساله زیاد از ۹.۹ میلیون مورد جدید از این بیماری تشخیص داده می شود که بدین معنهست در هر ۳.۲ ثانیه یک نفر مبتلا به زوال عقل می شود.

طبق گزارش اخیر محققان، تغییر رژیم غذایی و مصرف سبزیجات پربرگ سبز نظیر اسفناج می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را تا نصف کاهش دهد.

محققان همچنین دریافته اند رژیم غذایی شبه مدیترانه ای موسوم به MIND ریسک ابتلا به اختلال شناختی را کاهش داده و ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر را تا ۵۳ درصد کاهش می دهد.

رژیم غذایی MIND نه تنها برای سلامت بهتر جسم توصیه می شود بلکه سلامت بهتر مغز را در طول عمر تضمین می کند.

محققان ارتباط این رژیم غذایی با سلامت مغز را ناشی از مصرف غذاهای آنتی اکسیدانی که موجب کاهش التهاب می شوند می دانند. در رژیم غذایی MIND بر مصرف مواد خوراکی زیر تاکید می شود.

سبزیجات پربرگ سبز

اسفناج و کلم برگی جزء این سبزیجات هستند که سرشار از مواد مغذی سالم برای مغز نظیر فولات، ویتامین E و فلاوونوئیدها هستند.

محققان مصرف حداقل یک وعده در روز به میزان ۲ فنجان خام از این نوع سبزیجات یا یک فنجان پخته آن را توصیه می کنند.

انواع توت ها

میوه های جزء خانواده توت ها سرشار از فلاوونوئیدها هستند که موجب بهبود حافظه کوتاه مدت و بلندمدت می شوند. محققان مصرف یک فنجان از این میوه های تازه یا ۲/۱ فنجان از این میوه های خشک را حداقل دو بار در هفته توصیه می کنند.

میوه و سبزیجات

در این رژیم غذایی مصرف حداقل یک وعده در روز سبزیجات و میوه های نظیر بروکلی، سیب زمینی شیرین یا سیب توصیه می شود.

در مورد سبزیجات ۲ فنجان سبزیجات خام یا یک فنجان سبزیجات پخته و در مورد میوه، یک فنجان میوه تازه یا ۲/۱ فنجان میوه خشک یا یک عدد میوه متوسط مانند سیب توصیه می شود.

حبوبات

حبوبات

حبوبات نه تنها غنی از پروتئین و فیبر هستند، بلکه سرشار از ویتامین های B هم که برای عملکـــرد و سلامت مغز ضروری اند، هستند. حبوبات میزان چربی کمی دارند و به آسودهی در انواع غذاها قابل ترکیب هستند. محققان مصرف ۲/۱ فنجان حبوبات پخته انجام گرفته حداقل ۴ بار در هفته را توصیه می کنند.

غذای دریایی

غذاهای دریایی دارای امگا۳ بوده و با کاهش ریسک بیماری آلزایمر مرتبط هستند.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از زیاد از ۲۳۰ آنتی اکسیدان و ماده ضدالتهاب هست که به از بین رفتن پروتئین های خطرناک از مغز کمک می کند. محققان مصرف یک قاشق غذاخوری از این روغن را در روز توصیه می کنند.

منبع: رویدادگزاری مهر

نوشته کاهش ابتلا به آلزایمر با هستفاده از این رژیم غذایی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.