۱۰ عادت نیکو که در مبتلایان به آرتریت روماتویید کمک کننده هست

دکتر کامران جلالی در این مقاله از دکتر سلام ۱۰ عادت نیکو که در مبتلایان به آرتریت روماتویید کمک کننده هست را ذکر می کند، با دکتر سلام همراه باشید.

۱- یکی از باورهای غلط این هست که چون آسیب دیده ایم ورزش نکنیم

در حالیکه بدون فعالیت فیزیکی قدرت عضلانی را از دست می‌دهید و این دردهای روماتیسمی را تانجام گرفتید میکند. خوشبختانه فعالیت فیزیکی ملایم می تواند سبب آزادسازی اندورفین ها شود که خود به تسکین درد کمک می‌کند.

۲-ریلکسیشن را تمرین کنید

دکتر کامران جلالی در این باره گفت: خود را آرام و رها سازید اما تعداد اندکی از ما برای رهاسازی خود تایم میگذاریم. تکنیکهای مدیریت هسترس همچون تنفس عمیق مدیتیشن و بیوفیدبک بدن شما را آرام می سازد و کمک می‌کند که درد کاهشی را تجربه کنید.براژ سلامتی خود تایم بگذارید، چشمان خود را ببندید عمیق نفس بکشید و خود را آرام و رها سازید.

۳-از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید

شما به خواب شب نیاز دارید تا کمک کند هسترس های شما کاهش یابد تایمی الکل در بدن شما تجزیه می‌شود سبب می گردد که خواب شما مختل شود بنابراین کیفیت خواب شبانه کاهش می‌یابد و شما درد افزایشی را تجربه می کنید.

۴-مصرف سیگار را متوقف کنید

تایمی که چنین باوری دارید که مصرف سیگار هسترس را در شما کاهش می‌دهد به این نکته هم توجه کنید که در طولانی مدت مصرف سیگار قدرت ترمیم مفاصل را کاهش میدهد چرخش خون را بی کفایت میکند و احتمال تحلیل غضروف را افزایش میدهد بنابراین هرچه زودتر مصرف سیگار را متوقف کنید.

۵-به تغذیه خود برسید

شما تلاش داریم هر کاری که به شما کمک می کند را دنبال کنید٬ تغذیه درست میزان قند خون شما را بهبود می بخانجام گرفت وخانوم شما را متعادل میکند و هستعداد شما به بیماری های قلبی را کاهش میدهد و به هضم غذا کمک میکند دنبال نهایی مصرف پروتئن با چربی پایین و غلات و حبوبات هست.

۶-از شرایط خود یادداشت‌برداری کنید

کمک به دکتر به معنی کمک به خود هست سعی کنید هر روز انجام گرفتت درد خود را از یک تا ده عدد گذاری کنید و گزارشی تهیه کنید از فعالیت ها و احتمالا غذاهایی که در آن روز هستفاده کـــرده اید به این وسیله پزشک شما بهتر می تواند به شما کمک کند

۷-برای سلامتی خود تایم بگذارید

دکتر کامران جلالی افزود: اجازه ندهید در برابر تصمیم دیگران دچار معذوریت شوید. اگر لازم هست قرار میهمانی را کنسل کنید با دوستانی که خوش می گذرانید تایم بگذارید٬ جلسات ماساژ برای خود ترتیب دهید.

۸-خود را مشغول کنید و به تفریحات بپردازید

اجازه ندهید ذهن شما بر روی درد متمرکز شود می توانید به گروه دوستانی که تمرین یوگا می‌کنند ملحق شوید و یا در کلاس آشپزی ثبت نام کنید و موارد مشابه.

۹-درباره بیماری خود داروهایی که مصرف می‌کنید هشدارات خود را افزایش دهید

شما باید بدانید برای کمک افزایش به خود چه کارهایی را نباید و چه کارهایی را باید انجام دهید و اگر عوارض داروها ظاهر انجام گرفت زودتر پزشک خود را در جریان قرار دهید.

۱۰-درد دل کنید.

این عادت زیاد کمک کننده ای هست که در مورد احساس خود و یا نیاز خودتان بدون نگرانی با دیگران صحبت کنید. خود ابرازی کمک می‌کند تا دیگران هم بهتر به شما کمک کنند. شما تنها نیستید و خانواده و دوستان شما با شما همراهی خواهند کـــرد.

نوشته ۱۰ عادت نیکو که در مبتلایان به آرتریت روماتویید کمک کننده هست اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.