۳ گام موثر برای احساس خوشبختی

میزان خوشبختی در خانومدگی خانومدگی مشترک و خوشبختی خوشحالی و رضایت از خانومدگی جنبه‌های مثبت و منفی خانومدگی احساس غم و ناآسودهی احساس خوشحالی

اگر در خانومدگی روزمره تان احساس غم و ناآسودهی افزایش از احساس شادی انجام گرفته هست ما در این بخش ۳ گام اصلی و مفید را به شما تعلیم میدهیم تا بتوانید احساس خوشبختی و رضایت از خانومدگی افزایشی داشته باشید. کافیست بخواهید تا در خانومدگیتان احساس خوشبختی افزایشی کنید.


حتما برایتان پیش آمده که گاهی احساس ناآسودهی و غم داشتید و فکر کـــردید که «چه چیزی باعث می شود من خودم را خوشبخت بدانم؟ چه چیزی می تواند در من احساس شادی و رضایت از خانومدگی ایجاد کند؟ و… » در این مطلب سه گام برای ایجاد احساس خوشبختی به شما معرفی می کنیم.

۳ کلید اساسی برای داشتن احساس خوشبختی

متاسفانه افزایش ما فکر می کنیم برای تغییر در خانومدگی و احساس خوشبختی و موفقیت، باید تغییرات اساسی و گام های زیاد بزرگی برداریم، در حالی که حتی تایمی این تغییرات بزرگ هم اتفاق می افتد، لزوما احساس خوشبختی نمی کنیم. دلیل این طور هست؟ رویداد خوش این هست که تغییرات کوچک در عادت هایمان می تواند باعث تفاوت های شگرف شود. در این مطلب قصد داریم با بررسی سه گام به ظاهر کوچک اما کلیدی و اساسی، به این سوالات پاسخ دهیم.

گام نخست : فکر کنید چقدر کم به زمان حال توجه می کنید!

بهبود و افزایش کیفیت توجه با مشاهده و دقت افزایش پیدا می کند؛ برای مثال، گاهی دشوار هست که پایان توجه خود را به کسی یا چیزی معطوف کنید اما تایمی بدانید که قرار هست به آن توجه کنید ، می توانید روی آن متمرکز شوید و توجه خود را به سمت آن موضوع یا فرد برگردانید. این تمرین به شما کمک می کند روی توجه تان تمرین کنید و بر زمان حال متمرکز باشید.

میزان خوشبختی در خانومدگی خانومدگی مشترک و خوشبختی خوشحالی و رضایت از خانومدگی جنبه‌های مثبت و منفی خانومدگی احساس غم و ناآسودهی احساس خوشحالی

گام دوم : با تمرین، کلید توجه خود را روشن و خاموش کنید

ارتباط بین نگرانی و ناشادی، زمانی مشخص می شود که تصویر آن را در نظر بگیریم؛ این که فعالیت های ساده و به ظاهر بی اهمیت می توانند منبع دلخوشی و احساس لذت فراوان باشند، اگر جذب آن ها انجام گرفته و به آن ها توجه کنیم. تمرینی که در ادامه می آید می تواند کمکتان کند. تایمی تکلیف یا مکالمه ای را شروع می کنید، تصور کنید کلید توجه را روشن می کنید و تایمی به تکلیف پایان می دهید، تصورتان این باانجام گرفت که کلید آن را خاموش می کنید. به این ترتیب به مغز خود تعلیم می دهید تا مرزهای مربوط به توجه و بی توجهی را که برای شما کارکـــرد دارند، مشخص کند. در واقع این تمرینی برای بودن در زمان حال و لذت بردن از آن هست.

گام سوم : عمیق تر شوید و افزایش پیش بروید

اگر در حین این تمرین ها، دچار وقفه انجام گرفتید یا مجدد تمرکزتان را از دست دادید، مضطرب نشوید و بدانید که طبیعی هست. اگر افکار یکباره به سراغتان می آیند، آن ها را پس نخانومید و خودتان را سرخانومش نکنید. در واقع چالش با نداشتن تمرکز و افکار، آن ها را سردشوار تر می کند. به جای آن افکارتان را با ملایمت بپذیرید و بگذارید بیایند و بروند.

منبع : خراسان نیوز

 

نوشته ۳ گام موثر برای احساس خوشبختی اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.