۸ مزایای سلامت نعناع

خواص سلامت نعناعنعناع نام زیاد از دوازده گونه گیاهی هست از جمله نعناع بیابانی و نعناع که به جنس Mentha متعلق هست. این گیاهان به ویژه برای احساس خنک کننده ای آنها شناخته انجام گرفته اند آنها می توانند به غذاها در هر دو فرم تازه و خشک اضافه شوند. نعنا یک عنصر محبوب در غذاها و نوشیدنی های مختلف از انواع چای و نوشابه های الکلی تا سس ها، سالاد ها و دسرها هست.

در حالی که خوردن این گیاه مزایای سلامتی را به ارمغان می آورد تحقیقات نشان می دهد که زیادی از مزایای سلامتی نعنا به دلیل هستفاده از آن بر روی پوست، هستنشاق عطر و یا مصرف آن به عنوان یک کپسول هست.
این مقاله نگاهی اجمالی به هشت مزایای سلامت مبتنی بر علم نعناع دارد.

۱٫ نعناع غنی از مواد مغذی

در حالی که به طور معمول در مقادیر زیاد مصرف نمی شود نعناع حاوی مقدار معقولی از مواد مغذی هست.
در حقیقت، فقط کاهش از ۱/۳ فنجان یا نصف اونس (۱۴ گرم) نعناع حاوی:
کالری: ۶
فیبر: ۱ گرم
ویتامین آ:  ۱۲٪ از RDI
آهن: ۹٪ RDI
منگنز: ۸٪ از RDI
فولات: ۴٪ RDI
به دلیل طعم پویای آن، نعناع اغلب در مقادیر کاهشی در دستورالعمل ها اضافه می شود بنابراین مصرف حتی یک سوم فنجان ممکن هست دشوار باانجام گرفت با این حال، ممکن هست شما در برخی از دستور العمل های سالاد که شامل نعناع و مواد دیگر هست نزدیک به این مقدار مصرف شود.
نعناع منبع زیاد نیکوی از ویتامین A هست که ویتامین محلول در چربی هست و برای سلامت چشم و دید در شب ضروری هست.
این نیز منبع قوی آنتی اکسیدان ها به خصوص در مقایسه با سایر گیاهان و ادویه جات هست آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر هسترس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

۲٫ ممکن هست سندرم روده تحریک پذیر را بهبود بخانجام گرفت

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بیماری مشترک دستگاه گوارش هست آن با علائم گوارشی مانند درد معده، گاز، نفخ و تغییرات در عادات روده مشخص می شود.
اگرچه درمان برای IBS اغلب شامل تغذیه و مصرف دارو می باانجام گرفت اما تحقیقات نشان می دهند که مصرف روغن نعناع نیز به عنوان یک داروی گیاهی مفید خواهد بود.
روغن نعناع حاوی ترکیبی به نام منتول هست که به نظر می رسد برای کاهش علائم IBS از طریق اثر آرامش بخش آن بر عضلات دستگاه گوارش کمک می کند.
بررسی ۹ مطالعه شامل زیاد از ۷۰۰ بیمار مبتلا به IBS نشان داد که مصرف کپسول های روغن نعناع باعث بهبود علائم IBS نسبت به کپسول های دارونما می شود.
یک مطالعه نشان داد ۷۵ درصد از بیماران با مصرف ۴ هفته روغن نعناع بهبود علائم IBS را در مقایسه با ۳۸ درصد بیماران گروه پلاسبو نشان دادند.
بدیهی هست، تقریباً پایان تحقیقات نشان می دهد که هستفاده از کپسول های روغنی نسبت به برگ های نعناع خام معقول هست.

۳٫ ممکن هست به تسکین سوء هاضمه کمک کند

نعناع همچنین ممکن هست در از بین بردن سایر مشکلات گوارشی نظیر ناآسودهی معده و سوء هاضمه مفید باانجام گرفت.
سوء هاضمه ممکن هست رخ دهد تایمی غذا در معده برای مدت طولانی قبل از عبور از بقیه دستگاه گوارش قرار گیرد.
مطالعات متعدد نشان داده هست که خوردن غذا از طریق معده سریعتر می شود تایمی آقام روغن نعناع را با وعده های غذایی مصرف می کنند که می تواند نشانه های این نوع سوء هاضمه را از بین ببرد.
یک مطالعه بالینی در افراد مبتلا به سوء هاضمه نشان داد که ترکیبی از روغن نعناع و روغن زیره که در کپسول ها مصرف می شود اثری مشابه داروهایی که برای درمان سوء هاضمه هستفاده می شود دارد این به بهبود معده درد و سایر علائم گوارشی کمک می کند.
شبیه به  IBSمطالعات نشان داده اند که توانایی تسکین روغن نعناع افزایش از برگ های تازه یا خشک آن هست.

۴٫ می تواند عملکـــرد مغز را بهبود بخانجام گرفت

علاوه بر مصرف نعناع، ادعا می کند که هستنشاق عطر از روغنهای ضروری از گیاه می تواند منافعی برای سلامتی از جمله بهبود عملکـــرد مغز داشته باانجام گرفت.
یک مطالعه از جمله ۱۴۴ جوان بالغ نشان داد که بوی رایحه روغن نعناع در پنج دقیقه قبل از آزمایش موجب بهبود قابل ملاحظه ای در حافظه انجام گرفت.
مطالعه دیگری نشان داد که بوی این روغن ها هنگام رانندگی هوشیاری و کاهش سطح ناامیدی، اضطراب و خستگی را نشان می دهد.
با این حال، پایان مطالعات نشان می دهد که روغن نعناع می تواند به عملکـــرد مغز منجر شود یک مطالعه نشان داد که اگر چه عطر رایحه این روغن موجب خستگی کاهش انجام گرفت اما بر عملکـــرد مغز اثر نداشت.
تحقیقات افزایشی لازم هست تا درک کند که چگونه ممکن هست عمل کند و تحقیق کنند که آیا نعناع باعث بهبود عملکـــرد مغز می شود یا خیر.

۵٫ کاهش درد شیردهی

مادران شیرده اغلب نوک پستان هایشان زخم یا ترک می خورد که می تواند شیردهی را دردناک و دشوار کند.
مطالعات نشان داده هست که هستفاده از نعناع به پوست می تواند به کاهش درد در ارتباط با تغذیه با شیر مادر کمک کند.
در این مطالعات، مادران شیرده انواع مختلف نعناع را بعد از هر شیردهی به ناحیه اطراف نوک پستان اعمال کـــردند به طور معمول، آنها یک روغن اساسی را به تنهایی یا با ژل یا آب مخلوط کـــرده و موضعی هستفاده نمودند.
یک مطالعه نشان داد که هستفاده از آب نعناع در محل پس از تغذیه با شیر مادر سبب کاهش درد نوک پستان انجام گرفت.
مطالعه دیگری نشان داد که تنها ۳٫۸ درصد از مادرانی که ژل نعناع را هستفاده می کـــردند تجربه ای از شکاف نوک پستان داشتند در مقایسه با ۶٫۹ درصد از کسانی که از لانولین هستفاده می کـــردند و ۲۲٫۶ درصد از کسانی که از دارونما هستفاده می کـــردند
علاوه بر این، یک مطالعه دیگر نشان داد که درد و انجام گرفتت ترک های نوک پستان در مادرانی که اسانس اساسی منتول را بعد از هر بار شیردهی بر روی محل هستفاده کـــردند کاهش می یابد.

۶٫علائم سرماخوردگی را بهبود می بخانجام گرفت

زیادی از درمان های ضد سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی منتول، یک ترکیب نخستیه در روغن نعناع می باانجام گرفت.
زیادی از افراد معتقدند که منتول یک ضد احتقان موثر بینی هست که می تواند سبب خلاص انجام گرفتن از احتقان و بهبود جریان هوا و تنفس شود.
با این حال، مطالعات متعدد نشان می دهد که منتول هیچ اثر ضد احتقانی ندارد همانطور که نقل کرد انجام گرفت تحقیقات همچنین نشان می دهد که منتول می تواند تنفس بینی را بهبود بخانجام گرفت.
این بدان معنی هست که اگر چه menthol به عنوان یک ضد احتقان کار نمی کند ولی می تواند افراد را از احساس تنش در بینی خود، آسوده تر کند.

۷٫ ممکن هست نفس بد را پنهان کند

آدامس جویدنی با طعم نعناع بعضی از نخستین چیزهایی هستند که آقام در تلاش برای جلوگیری از صدمه به نفس و یا خلاص انجام گرفتن از شر آن مصرف می کنند.
کارشناسان معتقدند که افزایش این محصولات می توانند تنفس بد را برای تعداد ساعت پنهان کنند با این حال، آنها فقط نفس بدی را پوشش می دهند و باکتری ها و یا دیگر ترکیبات عامل ایجاد نفس بد را پنهان نمی کند.
از سوی دیگر، نوشیدن چای و جویدن برگ های تازه ممکن هست قادر باانجام گرفت که هر دو نفس بد و باکتری ها را از بین ببرد در مطالعات لوله آزمایش اثر ضد باکتری روغن نعناع نشان داده هست.

۸٫ آسان به رژیم غذایی شما اضافه می شود

شما به آسودهی می توانید نعناع را به سالاد سبز، دسرها، آبمیوه ها و حتی آب اضافه کنید چای نعناع یکی دیگر از روش های محبوب برای ترکیب آن با رژیم غذایی شما هست.
با این حال، زیادی از مطالعات نشان می دهد که مزایای سلامت نعناع شامل خوردن برگ با غذا نیست در عوض، نعناع به عنوان یک کپسول، به پوست اعمال انجام گرفته یا از طریق آروماتراپی هستنشاق می شود
هنگام هستفاده از نعناع برای اهداف سلامت، حیاتی هست که آنچه را که شما دنبال آن هستید انجام دهید لیست زیر باید به برخی از تحقیقات مورد بحث در بالا کمک کند.
خوردن برگ های تازه یا خشک انجام گرفته: مورد هستفاده برای درمان نفس بد.
هستنشاق اسانس های ضروری: می تواند عملکـــرد مغز و علائم سرماخوردگی را بهبود بخانجام گرفت.
اعمال آن به پوست: برای کاهش درد نوک پستان از شیردهی هستفاده می شود.
مصرف کپسول با غذا: ممکن هست به IBS و سوء هاضمه کمک کند.

  تبليغات

نوشته ۸ مزایای سلامت نعناع اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.