۸ کلید طلایی برای افزایش انرژی به وسیله منیزیم

8 کلید طلایی برای افزایش انرژی به وسیله منیزیم

منیزیم را می توان از بهترین منابع تامین انرژی به شمار آورد. متخصصین معتقدند مصرف روزانه ۳۸۰ Mg منیزیم برای یک فرد بالغ ضروری هست. منیزیم علاوه بر تامین انرژی می تواند مانع التهاب و همچنین پیشگیری از ابتلا به زیادی از اختلالات نیز بشود. منابع تامین منیزیم زیاد گسترده هسند و در این مطلب قصد داریم تا شما را با حیاتی غنی ترین ها آشنا کنیم. با دکتر سلام همراه باشید.

منابع این ماده مغذی عبارتند از: سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، ماهی، سویا، آوکادو، موز، شکلات تیره، و مهست کم چرب. این مواد غنی از منیزیم برای افزایش سلامت قلب و جلوگیری از سکته مغزی و حتی حمله قلبی سودمندند. برخی یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه منیزیم باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود و حتی افسردگی و میگرن را کاهش می‌دهد.

۱. سبزیجات برگ سبز تیره

برگ سبز تیره سبزیجات شامل منیزیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی هست که سلامتی را به ارمغان می‌آورند.

۲. آجیل و دانه‌ها

فقط ۲ قاشق غذاخوری مغز تخمه کدو حاوی ۹۶ میلی‌گرم منیزیم، یعنی حدود ۲۵ درصد از میزان توصیه انجام گرفته برای هر روز هست. سایر مواد غذایی حاوی منیزیم شامل بادام، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، دانه کتان و گردو می‌شوند. فقط هنگام مصرف آجیل و دانه‌ها، حواس‌تان به مقدار کالری مصرفی خودتان باانجام گرفت.

۳. ماهی

اضافه کـــردن ماهی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا و تن به منوی خود برای افزایش مصرف منیزیم، و همچنین ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ اکیدا توصیه می‌شود (حداقل دو بار در هفته).

۴. سویا و باقلا

سویا و باقلا مواد غذایی غنی از منیزیم هستند که در عین حال دارای مقدار زیادی فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه هستند. میان‌وعده خود را به نصف فنجان آجیل سویا اختصاص دهید که منبع غنی از انرژی، منیزیم و پروتئین هست. یادتان باانجام گرفت که از هم اکنون سویا را به لیست خرید خود اضافه کنید. حبوبات مشابه سویا شامل لوبیای سیاه، لوبیای چشم بلبلی، لوبیای سفید، نخود، نخود سیاه و عدس می‌باانجام گرفت.

۵. آووکادو

آووکادو منبع نیکوی از منیزیم هست و همچنین حاوی ویتامین‌ها، مواد مغذی مفید برای قلب و ترکیبات شیمیایی ضد بیماری‌ههست. نیمی‌از یک آووکادو را به سالاد یا ساندویچ خود اضافه کنید و به آسودهی ۱۵ درصد از مقدار روزانه توصیه انجام گرفته منیزیم را مصرف کنید.

۶. موز

آیا می‌دانید که موز حاوی منیزیم هست؟ گرچه منطقهت موز به خاطر پتاسیم آن هست که سلامت قلب و تقویت هستخوان‌ها را فراهم می‌کند، اما به طور متوسط ۳۲ میلی‌گرم منیزیم، همراه با ویتامین C و فیبر را هم شامل می‌شود. به صورت حتم غیر از موز، زیادی از میوه‌های غنی از منیزیم دیگر را نیز می‌توان به رژیم غذایی خود اضافه کـــرد، از جمله توت‌فرنگی، تمشک، گریپ‌فروت، نارنگی و انجیر.

۷. شکلات تلخ

به شکلات تلخ به عنوان یک غذای غنی از منیزیم فکر کنید. حدود ۳۰ گرم از آن، ۱۱ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را فقط با ۱۵۳ کالری فراهم می‌کند. علاوه بر آن شکلات دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی هست که به کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و افزایش کلی سلامت قلب کمک می‌کند.

۸. مهست غلیظ و کم چربی

مهست، غنی از منیزیم و کلسیم و تامین کننده سلامت جسمانی هست، زیرا زمانی که غذاهای مملو از منیزیم می‌خورید، جذب کلسیم برای بدن شما آسوده تر می‌شود. به همین دلیل تقریبا پایان محصولات شیری به عنوان مواد غذایی حاوی منیزیم توصیه می‌شوند؛ ۳۲ میلی‌گرم منیزیم موجود در یک ظرف معمولی مهست کم یا بدون چربی به همراه میوه‌های غنی از فیبر می‌تواند یک صبحانه تکمیل باانجام گرفت.

 

 

منبع: پیک نکا

نوشته ۸ کلید طلایی برای افزایش انرژی به وسیله منیزیم اولین بار در پرتال تعاون پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.